ارتقای رتبه ایران در تولیدات علمی حوزه مهندسی دریا
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خبر داد: ۸

ارتقای رتبه ایران در تولیدات علمی حوزه مهندسی دریا

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آمار منتشر شده از سوی سایت نظام رتبه‌بندی سایماگو، از ارتقای رتبه ایران در تولیدات علمی حوزه مهندسی دریا خبر داد.

نوپانا: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با اشاره به آمار منتشر شده نظام رتبه‌بندی سایماگو، اظهار کرد: ایران در سال ۲۰۱۶ رتبه ششم تولیدات علمی را در رشته مهندسی دریا را از آن خود کرد و توانست در جدول رتبه‌بندی، بالاتر از کشورهای استرالیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه قرار گیرد.

ستاری در ادامه گفت: کشور ایران با انتشار ۵۷۴ مقاله در حوزه مهندسی دریا و رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵، جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به  آمار منتشر شده از سوی سایت نظام رتبه‌بندی سایماگو بیان کرد: ایران در کل حوزه‌های مهندسی در رتبه دوازدهم قرار دارد و حوزه مهندسی دریا با کسب رتبه ششم، پیشتاز در حوزه‌های مهندسی کشور در این نظام رتبه‌بندی و بالاتر از حوزه‌هایی نظیر الکترونیک، عمران، مکانیک و هوافضا است و این در حالی است که ایران در  پایان سال ۲۰۱۵ با ۳۶۰ مقاله در رتبه ۱۲ و پایین‌تر از کشورهای ایتالیا و آلمان قرار داشت.

ستاری همچنین از افزایش رشد ۳۰ درصدی  شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی در سه ماه اول سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ گفت: با تعیین کارگزار تخصصی دریایی در معاونت علمی و فناوری، این روند نسبت به گذشته با سرعت بیشتری در حال پیگیری است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، در ادامه افزود: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی، با کمک سازمان‌ها، متخصصان و اساتید دانشگاهی در حوزه دریا اقدام به تدوین نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور کرده است، که خوشبختانه در فاز اول ۴۴ محور فناوری مشخص و زیرفناوری‌های مرتبط با آن استخراج شد. در ادامه با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه  تاکنون برای ۱۱ محور، شناسنامه فناوری تهیه‌ شده است.

ستاری تکمیل نقشه راه فناوری‌های دریایی کشور را بستری مناسب جهت حمایت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های الویت‌دار دریایی کشور بیان کرد و گفت: امیدواریم تا با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی و دانشگاه‌های کشور، شاهد توسعه فناوری‌ها و صنعت دریایی کشور باشیم.

(همچنین بخوانید: تاکسی دریایی، فرصتی تازه برای گردشگری)

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریایراندانش‌بنیانمهندسی دریاسایت نظام رتبه‌بندی سایماگومهندسیشرکت‌های دانش‌بنیان دریایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.