استارت‌آپی برای نظارت بر فرزندان
مقابله با تهدیدهای فضای مجازی ۷

استارت‌آپی برای نظارت بر فرزندان

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

اپلیکیشن «سوشال‌جودو» بر نحوه استفاده فرزندان از تلفن همراه نظارت کرده و در صورت بروز مشکل، به والدین اطلاع می‌دهد.

نوپانا: آقای اسمیت و دکتر فیلیپس زمانی که به تماشای مسابقه ورزشی همراه با پسران ۱۶ساله‌شان رفته بودند، هر ۲ متوجه موضوع عجیبی شدند. اکثر نوجوانانی که برای تماشای بازی آمده بودند، به‌جای توجه به بازی، با گوشی‌هایشان کار می‌کردند.

آنها متوجه سطح اعتیاد نوجوانان به تلفن همراه شدند و همین موضوع، الهام‌‌بخش آنها برای ساخت برنامه‌ نظارت بر تلفن‌‌های همراه هوشمند نوجوانان شد. آنها برنامه‌ سوشال‌جودو (SocialJudo) را ساختند که اخیرا رونمایی شده است.

فیلیپس جراح مغز است و اسمیت در حوزه تکنولوژی ارتباطات بی‌سیم خودرو فعالیت می‌کند. سوشال‌جودو، اولین برنامه‌ای است که آنها توسعه داده‌اند.

هر دوی آنها داستان‌های وحشتناکی درباره‌ نوجوانان و خطرات تلفن همراه برای آنها شنیده بودند. از لحظه‌ای که کودکان و نوجوانان اولین تلفن همراه خود را می‌خرند، خطرات زیادی آنها را تهدید می‌کند. مانند: تهدیدات سایبری، رانندگی پرخطر و موضوعات غیراخلاقی.

نه اسمیت و نه فیلیپس نمی‌خواستند در گوشی فرزندانشان سرک بکشند. از نظر آنها این کار مانند گشتن کمد فرزندانشان بود؛ پس آنها تصمیم گرفتند یک اپلیکیشن بسازند و قابلیت‌هایی را که والدین از یک اپلیکیشن نظارتی انتظار دارند، در این برنامه پیاده‌سازی کنند. نتیجه، اپلیکیشن SocialJudo است که روی گوشی کودکان و نوجوانان نصب می‌شود و بر تلفن همراه آنها نظارت می‌کند.

والدین توسط این برنامه می‌توانند بر فعالیت‌ فرزندشان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت و واتس‌اپ نظارت کنند. این برنامه می‌تواند در صورت مشاهده عبارت یا جمله‌‌ای حساس و یا واردشدن به وب‌سایت‌های خاص، به والدین هشدار دهد.

این برنامه حدود ۵۰ هزار اصطلاح عامیانه مربوط به سیگار کشیدن یا موارد غیراخلاقی را تشخیص‌ می‌دهد و اگر پیامی با چنین محتوایی دریافت یا ارسال شود، به والدین اطلاع می‌دهد. سپس آنها می‌توانند متن آن پیام را در گوشی خود ببینند. همچنین این برنامه، موقعیت جغرافیایی فرزندان را تشخیص داده و اگر والدین مناطقی را برای فرزندان ممنوع کرده باشند، درصورت ورود فرزندان به آن مناطق، به والدین اطلاع داده‌ می‌شود.

اکنون اسمیت و فیلیپس در حال توسعه قابلیتی هستند که هنگام رانندگی فرزندان، به‌طور خودکار تماس‌ها (به جز تماس پدر و مادر) را قطع کند و برای پیام‌های ورودی متنی در این شرایط، یک پاسخ خودکار ارسال شود.

(همچنین بخوانید: آموزش استفاده از اینترنت به کودکان)

برچسب‌ها: تلفن هوشمندSocialJudo اپلیکیشنتلفن همراهنظارت بر فرزندان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.