۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ
قسمت دوم ۸

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

می‌خواهید کسب‌وکار نوپایی با حداکثر کارایی راه‌اندازی کنید؟ این ۳۰ نکته می‌توانند موفقیت شما را در این مسیر تضمین کنند.

نوپانا: می‌خواهید کسب‌و‌کار تازه‌ای را شروع کنید؟ تبریک می‌گوییم! هنگامی که به این سطح از اطمینان برای راه‌اندازی یک کار می‌رسید، وقت آن است که آن را اجرایی کرده و برای این کار، بهتر است فرایند راه‌اندازی آن را به مسائل کوچک‌تر و قابل مدیریت تبدیل کنید.

شما ممکن است با تعداد بسیار زیادی از کارهای مورد نیاز برای شروع کسب‌وکار خود مواجه باشید، اما نگران نباشید؛ در اینجا این لیستی از موارد اولویت‌دار آنها را آورده‌ایم.

موارد زیر را قبل از راه‌اندازی یا در همان روزهای اولیه کسب‌وکار خود انجام دهید.

قسمت دوم:

۶. یک نام دامنه ثبت کنید

مطابق با نام و نشان کسب‌وکار خود، یک دامنه انتخاب کنید. مواردی مانند آدرس ایمیل Gmail یا یک وب‌سایت با هاستینگ رایگان و آدرسی مانند «mysite.wordpress.com»، باعث می‌شوند این‌طور به نظر آید:

  • کسب‌وکار، غیرواقعی است.
  • برنامه بلند‌مدتی برای کسب‌وکار در نظر گرفته نشده است.

۷. ترکیب ساختار حقوقی کسب‌وکار خود را مشخص کنید

ترکیب ساختار حقوقی کسب‌وکار شما باعث می‌شود تا از دارایی‌های شرکت محافظت شود. در مورد ساختار کسب‌وکار خود (سهام شرکت، ایجاد شرکت با مسئولیت محدود (LLC)، مالکیت یگانه و...)، با یک وکیل و همچنین یک کارشناس امور مالی حرفه‌ای، مشورت کنید.

۸. ثبت شماره شناسایی کارفرمایان را پیگیری کنید

در برخی از کشورها، شما می‌توانید شماره شناسایی کارفرمایان برای خود ثبت کنید. در آنجا اگر شما بخواهید کسب‌وکار خود را در آینده گسترش دهید و یا حساب بانکی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید، به آن نیاز پیدا می‌کنید. به‌علاوه با این کار می‌توانید کد امنیت اجتماعی خود را نیز بیابید.

۹. مجوزهای کسب‌وکار و روند دریافت آنها را بررسی کنید

بسته به نوع صنعت و موقعیت مکانی، شما حداقل به یک تا چند مجوز کسب‌وکار نیاز دارید. در اسرع وقت، روند دریافت این مجوزها را پیگیری کرده تا از برخی مشکلات مهم آینده کسب‌وکار خود جلوگیری کنید.

۱۰. یک وب‌سایت بسازید

در سریع‌ترین زمان ممکن، وب‌سایت خود را طراحی و راه‌اندازی کنید. این روزها اعتبار و شناخته شدن، امری ضروری است. حتی اگر هنوز محصول شما آماده نشده باشد، می‌توانید فعالیت وب‌سایت خود را با نمایش اطلاعات شرکت و اهداف آن شروع کنید.

ادامه مطلب را در دیگر قسمت‌ها بخوانید:

۳۰ نکته برای شروع طوفانی یک استارت‌آپ (قسمت اول)

(همچنین بخوانید: ۵ نکته برای شروع یک کسب‌وکار موفق)

منبع

برچسب‌ها: کسب‌وکاروب‌سایتstartupدامنهساختار حقوقیمجوزهاستینگاستارت‌آپراه‌اندازی استارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.