۴ راه میلیونر شدن با جیب خالی
آغاز یک کسب‌وکار موفق، با سرمایه بسیار کم ۷.۳

۴ راه میلیونر شدن با جیب خالی

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۰۹ - ۱۱:۰۰ | ۶ دقیقه

از پایان دوره‌ای که برای شروع یک کسب‌وکار و رسیدن به موفقیت در آن، به سرمایه کلانی نیاز بود، زمان زیادی می‌گذرد.

نوپانا: با اراده شروع کردن یک مسیر، سخت‌ترین بخش ضروری برای رسیدن به موفقیت در آن است. با وجود چالش‌هایی که پیش روی شماست، راه‌هایی برای میلیونر شدن با یک شروع کوچک وجود دارد. من قصد دارم چهار دلیل نشان بدهم که تنها با یک سرمایه بسیار کم می‌توان میلیونر شد:

۱. تمرکز بر یادگیری

دانش، بزرگ‌ترین اسلحه شماست. در ابتدا روی یادگیری تمرکز کنید و این مورد را با تمرکز بر مسائل بزرگ در همان ابتدای کار، اشتباه نگیرید. در حد توان همه چیز را یاد بگیرید، چرا که این دانش، چارچوب دستاوردهای بلندمدت شما را می‌سازد. آنها می‌گویند که اگر یک میلیونر شکست بخورد، همیشه می‌تواند شرایط را بازگرداند، چرا که ممکن است پولش را از دست داده باشد اما دانش چگونه برگرداندن آن را دارد.

۲. شما می‌توانید هر موضوعی را در اینترنت یاد بگیرید.

من شخصا از اینترنت سپاسگزارم! اینترنت را می‌توان بزرگ‌ترین کتابخانه دنیا نام نهاد. شما همین الان در حال خواندن این مقاله هستید و دانشی را کسب می‌کنید که ۴۰ سال پیش، امکان کسب آن به این شکل وجود نداشت.

از اینترنت برای خواندن کتاب‌ها، مرور مقالات، و یا تماشای آموزش‌های ویدیوئی استفاده کنید. برای یادگیری به‌صورت آنلاین، همیشه در روز یک زمان خاصی را در نظر بگیرید. این یادگیری می‌تواند به صورت تماشای یک سریال یا مطالعه وبلاگ مورد علاقه شما باشد. اگر شما به یادگیری منظم عادت کنید، متوجه خواهید شد که خیلی سریع پیشرفت می‌کنید. 

(هم‌چنین بخوانید: آهسته و پیوسته پیروز شوید)

۳. بر جایگاهی که دوست دارید به آن برسید تمرکز کنید

این روزها شما می‌توانید درباره همه‌چیز بیاموزید و برای شغلی که برای رسیدن به آن اشتیاق دارید، هدف‌گذاری کنید. این چیزی بود که من توانستم با پنی‌استاک (Penny stock) انجام دهم. من یک خلأ در بازار پیدا کردم و دانشی را برای افرادی که قادر به دسترسی به آن نبودند، فراهم آوردم.

شما می‌توانید این کار را برای هر شغلی انجام دهید. اگر شغلی را پیدا کنید که برای رسیدن به آن اشتیاق دارید و در این مسیر از بستر اینترنت برای یادگیری استفاده کنید، سود بزرگی نصیبتان می‌شود.

۴. تخصص خود را با ایجاد محتوای رایگان ثابت کنید

من برای ساخت راهنمای پنی استاک و رایگان قراردادن آن برای همه، دلایلی داشتم. ممکن است که تا کنون، تبلیغات آن را در رسانه‌های اجتماعی مشاهده کرده باشید. راه موفقیت با داشته‌های کم این است که با محتوای خود، شهرت ایجاد کنید. این یکی از راه‌های موفقیت است، زیرا از طریق محتوای رایگان، با کسانی که برای محتوا شما ارزش قائل هستند، ارتباط برقرار می‌کنید و از این راه، می‌توانید ثروتمندتر شوید.

شما با سرمایه اولیه کم، خیلی کارها می‌توانید انجام دهید

از دوره‌ای که برای شروع یک کسب‌وکار و رسیدن به موفقیت در آن، به سرمایه کلانی نیاز بود، زمان زیادی می‌گذرد. این روزها شما می‌توانید با جیب خالی کارهای زیادی انجام دهید. چیزی که به آن علاقه دارید را بیابید، دانش خود را در آن زمینه بهبود ببخشید و محصولی بسازید که خواسته‌های شما را برآورده کند و در نهایت، روی گسترش روابط تمرکز کنید.

تمام موضوعات فوق را با هم ترکیب کنید. اکنون زمانی است که می‌توانید هرکاری را انجام دهید!

(هم‌چنین بخوانید: میلیونر شدن با فلسفه ژاپنی)

برچسب‌ها: استارت‌آپ‌میلیونر شدنپنی استاکpenny stockکسب‌و‌کارکسب‌وکارهای اینترنتیافزایش درآمد
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.