۱۰ ابزار برای خودکار کردن فرآیندها در کسب‌وکار نوپای شما
قسمت اول ۸

۱۰ ابزار برای خودکار کردن فرآیندها در کسب‌وکار نوپای شما

توسط محمد رزم‌آرا | ۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۱۱:۰۰ | ۵ دقیقه

در این مطلب، قصد داریم ۱۰ ابزار پیشنهاد دهیم، تا با کمک آنها، فرآیندهایی با اهمیت کمتر را به‌صورت خودکار جلو ببرید و زمان خود را صرف کارهای مهم‌تر کنید

نوپانا: به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، احتمالا شما به دنبال صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌ها و نیروی کار خود هستید؛

شما به‌عنوان یک مدیر، کارهای مختلفی دارید که با توجه به اهمیت آنها، برایشان زمان می‌گذارید؛ بعضی از فرآیندها به‌شکلی هستند که ارزش کمتری دارند، ولی باید برایشان زمان گذاشت و به آنها رسیدگی کرد؛ اما پرداختن به هر یک از آنها، مستلزم صرف وقت است و زمان، باارزش‌ترین دارایی شماست و قابل جبران نیست. در این مطلب، قصد داریم ۱۰ ابزار پیشنهاد دهیم، تا با کمک آنها، فرآیندهایی با اهمیت کمتر را به‌صورت خودکار جلو ببرید و زمان خود را صرف کارهای مهم‌تر کنید، تا کسب‌وکارتان روزبه‌روز گسترش پیدا کند.

۱. چتی‌پیپل (ChattyPeople)

بسیاری از شرکت‌ها شروع به استفاده از فیس‌بوک مسنجر در روند بازاریابی و فروش خود کرده‌اند؛ ChattyPeople، به‌عنوان یک چت‌بات یکپارچه برای تمام نیازهای تجارت الکترونیک استفاده می‌شود و علاوه بر فیسبوک مسنجر، قصد دارد امکان استفاده از خدماتش را در سایر پیام‌رسان‌ها نیز فراهم کند. این چت‌بات، در حقیقت یک فروشگاه تک‌مرحله‌ای برای پیام‌رسان‌هاست و پلتفرمی است که به شما اجازه می‌دهد محصولات خود را در آن به‌نمایش بگذارید و آمار بازدید آنها را پیگیری کنید. همچنین می‌توانید این پلتفرم را به سیستم‌های پرداخت آنلاین متصل کنید. اگر کسب‌وکار شما، نیاز به بخش فروش آنلاین دارد، قطعا ChattyPeople یکی از بهترین گزینه‌هاست.

(همچنین بخوانید: چگونه با استفاده از تجارت مکالمه‌ای، کسب درآمد کنیم؟)

۲. دیلاکس‌پی‌رول (Deluxe Payroll)

اگر شما در حال حاضر فرایندهای مرتبط با حقوق و دستمزد را به‌صورت خودکار انجام نمی‌دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از همین حالا این کار را شروع کنید. خدمات شرکت‌هایی مانند Deluxe، فشار کاری روز پرداخت حقوق را کاهش داده و این فرایند را مدیریت می‌کنند؛ علاوه بر آن، به کارکنان در رعایت مقررات کمک می‌کنند و باعث می‌شوند یک لایه امنیتی بیشتر در این زمینه به کار گرفته شود که می‌تواند از بروز اختلافات حقوقی جلوگیری کند.

۳. میل چیمپ (MailChimp)

MailChimp، یک بازیکن کاملا مسلط در دنیای بازاریابی خودکار است. این پلتفرم، نه تنها بازاریابی ایمیلی را ساده‌تر می‌کند، بلکه هم‌اکنون قابلیت اتوماسیون (خودکار کردن فرآیندها) رسانه‌های مجازی را نیز در خود گنجانده است. این ابزار، برای کسب‌و‌کارهای کوچکی مناسب است که می‌خواهند در بازاریابی، کارآمدتر ظاهر شوند.

۴. بافر (Buffer)

همان‌گونه که اشاره شد، MailChimp، در اتوماسیون طراحی و انتشار تبلیغات به شما کمک می‌کند، اما بافر، امکان زمان‌بندی آن را نیز به شما می‌دهد؛ با استفاده از این ابزار، می‌توانید تبلیغات خود را به‌صورت هوشمندانه و در زمان‌های مشخص، به اطلاع مخاطبان خود برسانید.

۵. لیدکرانچ (Leadcrunch)

همواره توسعه فرآیندهای مربوط به B2B (Business to business یا تعاملات بین کسب‌و‌کارها)، کاری کسل‌کننده و پرزحمت است، اما لیدکرانچ، برای برطرف کردن این مشکل ایجاد شده است. این ابزار، به لطف هوش‌مصنوعی، نه تنها می‌تواند این مشکل را برطرف کند، بلکه قادر است تا با داده‌هایی که جمع‌آوری کرده، در گسترش ارتباط‌ها به شما کمک کند. همچنین لیدکرانچ، باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و می‌تواند فروش شما در آینده را تحلیل کرده و آن را پیش‌بینی کند.

(همچنین بخوانید: چرا کارآفرینان بیش از حد انتظار، به زمان احتیاج دارند؟)

برچسب‌ها: پیشرفتکسب‌وکارهای نوپاابزارchattypeopleBufferMailChimpDeluxe Payrollاتوماسیوناستارت‌آپچت‌بات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا

محمد رزم‌آرا، دانشجوی مهندسی پزشکی است و از سال ۱۳۹۳ کار مدیریت سامانه "دستیار مجازی دانشجویان مهندسی پزشکی" را بر عهده دارد. او عضو هیئت تحریریه نشریه مهندسی پزشکی و مسئول تولید محتوای علمی در این زمینه است. هم‌اکنون مدیریت بخش توسعه وب استارت‌آپ Maczooo mirror در دست اوست.