دعوت مردم و مسئولان به استفاده از ظرفیت‌های کسب‌وکارهای اینترنتی برای مهار ویروس کرونا
بیانیه انجمن کسب‌وکارهای اینترنتی ۸

دعوت مردم و مسئولان به استفاده از ظرفیت‌های کسب‌وکارهای اینترنتی برای مهار ویروس کرونا

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۶:۵۱ | ۵ دقیقه

انجمن کسب‌و کارهای اینترنتی طی بیانیه‌ای مردم و مسئولان به استفاده از ظرفیت های کسب‌وکارهای اینترنتی برای مهار ویروس کرونا دعوت کرد.

نوپانامتن بیانیه به شرح زیر است:

هموطنان و مسئولان گرامی؛

۱- در طی هفته‌های اخیر، با توجه به شیوع ویروس کرونا در وضعیت ویژه‌ای در کشور قرار گرفته‌ایم که اقشار مختلف مردم، مسئولان و کسب و کارها را همزمان در جبهه‌های مختلف درگیر کرده است. شکی نیست که در این شرایط، نیازهای بهداشتی و ایمنی مردم برای پیشگیری و کنترل در اولویت همه نهادها، سازمان‌ها در بخش‌های دولتی و غیردولتی قرار دارد و واضح است غلبه بر این پدیده نامیمون مشترکِ بهداشتی و اقتصادی، بدون هم‌دلی همه‌جانبه و عزم یکپارچه ملی امکان پذیر نیست.

۲- طی روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم تلاش می‌شود ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مبارزه با این بیماری بسیج شود و همه می‌دانیم رسیدن به عزم ملی در این مسیر نیازمند فراهم آوردن فضای مناسب برای گردش اقتصادی است. ما از این بیماری عبور خواهیم کرد اما می‌دانیم تبعات اقتصادی این بیماری، تا مدت‌ها کسب و کارها را دچار خود خواهد ساخت. ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال به لطف کسب و کارهای استارتاپی در چند سال اخیر به یک جریان جدی اقتصادی تبدیل شده و این اتفاق موجب شده که کارآفرینان جوان، پویا و تازه‌نفس به کمک زیرساخت‌های آنلاین در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار گیرند و می‌توان با استفاده از این پتانسیل، اقدامات جددی برای کاهش تبعات اقتصادی انجام داد.

۳- در چنین شرایطی ایجاد همدلی و وفاق همه‌جانبۀ ملی، بیشتر از گذشته مورد نیاز است و کارآفرینان اقتصاد دیجیتال که به عنوان سربازان خط مقدم جنگ با بحران در حال فعالیت و مبارزه شبانه‌روزی هستند همواره از همراهی مشتقانه مردم و حمایت دلسوزانه مسئولان انگیزه خواهند گرفت.

۴- متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد برخی برخوردهای نادرست و دلسرد کننده با موفق‌ترین کسب و کارهای آنلاین کشورمان بوده‌ایم. برخی از کسب و کارهای اینترنتی، با جوسازی‌های رسانه‌ای خلاف واقع نیزمواجه شده‌اند. واضح است در این شرایط حساس این نوع برخوردها  نتیجه‌ای جز دلسردی و ناامیدی از مشارکت همه جانبه در بر نخواهد داشت. کسب و کارهای اینترنتی و زیرساخت‌های دیجیتال در حال حاضر بهترین فرصت برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت اقتصاد دیجیتال در مواجهه با این بحران هستند.

۵- به همگان و به خصوص به مسوولان محترم توصیه می‌کنیم  از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی به نفع جلب مشارکت همگانی بهره بگیرند تا به امید خداوند متعال بتوانیم ازاین شرایط سخت و بحرانی سربلند بیرون بیاییم.

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی (فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران)

برچسب‌ها: کروناکرونا را شکست می‌دهیمانجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتیکسب‌وکارهای اینترنتیاستارتاپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.