مدیران برتر چگونه به کارهای روزانه خود، رسیدگی می‌کنند؟
ابزارهای مدیریت صحیح زمان ۶

مدیران برتر چگونه به کارهای روزانه خود، رسیدگی می‌کنند؟

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۶:۰۰ | ۱۰ دقیقه

برای اینکه در حرفه خود موفق باشیم، می‌بایست قدرت مدیریت زمان و کارها را داشته باشیم. بر همین اساس شرکت فست با ۱۰ مدیرعامل برتر درخصوص چگونگی مدیریت انجام کارها گفت‌وگو کرده است.

نوپانا به نقل از جی.اس.ام: شناخت بهترین روش برای ساماندهی کارهای روزانه امری دشوار است. نوشتن و ذخیره کردن چندین صفحه در دفترچه یادداشت تلفن همراه، کار با اپلیکیشن‌هایی مانند اسلک و ترلو و یا استفاده از تعداد زیادی نرم افزار که در عمل نیز کارایی چندانی ندارند، روش‌های رایجی هستند که بطور معمول انجام می‌دهیم. اما چیزی که بیشتر از یک اپلیکیشن اهمیت دارد، وجود یک سیستم قابل اعتماد است که به شما کمک می‌کند کارهای مهم را اولویت‌بندی کنید و بدون احساس سردرگمی، چند وظیفه را در یک زمان انجام دهید.

کمپانی فست با ۱۰ مدیرعامل، درباره نحوه مدیریت وظایف روزانه و هفتگی‌شان گفت‌وگو کرده است. اگرچه اولویت‌های این ۱۰ مدیر متفاوت است، اما همه آنها روند کار خود را بر اساس نیازهای روز خود مرتب می‌کنند.

هدف بسیاری از مدیران این است که تا حد ممکن، لیست کارهای روزانه خود را خلاصه کنند تا وظایف یک روز، به روز بعدی موکول نشود. راشل بلومنتال، مدیر عامل Rockets of Awesome، همه اولویت‌های روزانه خود را روی یک برگه به صورت فشرده و با دست خطی ناخوانا می‌نویسد.

او مهم‌ترین کارهایی که در یک روز باید انجام دهد را روی دست خود، بر فاصله بین انگشت شست و اشاره می‌نویسد. «این روش باعث می‌شود تمام روز به آن نگاه کنم و فراموش نکنم».

اسکات تانن، مدیرعامل کمپانی کالای خواب لوکس Boll & Branch نیز همانند بلومنتال از یادداشت تنها در مواقع ضروری استفاده می‌کند. در غیر اینصورت و در مواقع غیر ضروری، خودش را با نوشتن به زحمت نمی‌اندازد. او می‌گوید: «به ندرت چیزی را می‌نویسم، همه چیز را در حافظه‌ام نگه می‌دارم. اغلب چیزی را فراموش نمی‌کنم».

اجازه دهید اینباکس شما راهنمایتان باشد

در حالیکه بعضی از مردم از اورنوت، گوگل‌کیپ و یا از اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری استفاده می‌کنند، تعدادی از مدیران، از لیست‌های دست‌نویس استفاده نمی‌کنند و در عوض از اسلک یا ترلو برای مدیریت کارهایی که باید انجام شود، استفاده می‌کنند. دان تران، مدیرعامل دفتر مدیریت استارتاپ Q گفت: «من از  ایمیل ستاره‌دار در جیمیل، به عنوان یک یادآورنده استفاده می‌کنم و معمولا عصر و آخر هفته را به بازبینی ایمیل‌های تلنبار شده می‌گذرانم».

شیوانی سیرویا، مدیرعامل استارتاپ فینتک Tala، از اینباکس و اسلک به عنوان یک لیست استفاده می‌کند؛ اگر پیام یا ایمیل ستاره‌داری وجود داشته باشد یعنی کاری باقی مانده است که باید انجام شود.

 پررنا گوپتا، مدیر عامل اپلیکیشن Hooked، نیز از اینباکس خود به عنوان یک لیست کارهای روزانه‌ بهره می‌برد. او ایمیل‌هایی را که لازم است به آنها پاسخ دهد را Unread می‌کند و با استفاده از گوگل ریمایندر، ایمیل‌هایی را که زمان در آنها تعیین‌کننده است را اولویت بندی می‌کند. اما با این حال قبول دارد که گاهی اوقات این عمل کافی نیست. «اگر بطور اتفاقی چندین ایمیل تلنبار شوند یک فایل متنی بدون اسم می‌سازم و لیستی از کارهای در حال اجرا را در آن نگه می‌دارم. اما بطور کلی سعی می‌کنم این فایل متنی را بدون ذخیره کردن رها کنم که اینکار من را وادار می‌کند تا همه کارها را در زمان مشخص انجام بدهم».

برای بسیاری از مدیران، ساده بودن لیست‌های دستی و جدول‌های کاری باعث می‌شود که وقتی با تعداد انبوهی از اپلیکیشن‌های مدیریت وظایف روبرو می‌شوند، دوباره به آنها روی آورند. سیرویا میگوید او از اپلیکیشن‌های یادداشت برای لیست کارهای فوری و از گوگل‌داکس برای کارهای طولانی‌مدت استفاده می‌کند. با این حال، همانند بلومنتال و تانن، او ترجیح می‌دهد مابقی کارهای خود را با کاغذ انجام دهد. سیرویا می‌گوید: «مزیت‌های سیستم دیجیتالی را به خوبی می‌دانم ولی هنوز هم لیست کاغذی برایم مفیدتر است».

تد شرافت، مدیرعامل یک شرکت نرم افزاری، یک لیست دست‌نویس از کارهای روزانه‌اش که می‌بایست انجام شوند را پیش خود نگه می‌دارد. چری رابینسون، مدیر عامل استارت‌آپ مسافرتی Tastemakers Africa، از یک پلنر دست‌نویس برای انجام کارهای کوتاه‌مدت استفاده می‌کند. تران تعدادی از کارهای مهمتر و با اولویت بالاتر را پرینت می‌گیرد. «من دفترچه‌ای را همیشه همراه خودم نگه می‌دارم تا کارهایی که باید پیگیری شوند را به یاد داشته باشم». او همچنین در ادامه می‌گوید یک دفترچه دومی هم دارم تا ایده‌های بزرگی که به ذهنم می‌رسد را یادداشت کنم و در زمان مناسب و با فکر باز مرور کنم.

برخی مدیران از کمک‌های دیجیتال در قالب دستیار دیجیتالی استفاده می‌کنند. حتی تانن هم که به قدرت ذهنش در حفظ و یادآوری ایمان دارد، تعدادی از کارهای خود را به دستیار هوش مصنوعی خود می‌سپارد. از سوی دیگر، بلومنتال و تران دستیارانی دارند که به برنامه‌ریزی و مدیریت زمان کمک می‌کنند. بلومنتال می‌گوید: «روزی که اختیار تقویمم را به دستیارم دادم روزی بود که ۴۰ درصد از زمانم به من برگشت».

با همه این توضیحات، اگر شما زمان خود را به درستی مدیریت نکنید، لیست کارهای روزانه‌، بی‌ارزش است. یونها کیم، مدیرعامل اپلیکیشن Habit می‌گوید: «یکی از اسرار کار من این است که برای خودم محدودیت زمانی ایجاد می‌کنم. در استارت‌آپی مانند شرکت ما،  همیشه لیست‌های بلند بالایی از کارها داریم و امکان اینکه یک پروژه تنها در یک جلسه به پایان برسد وجود ندارد».

پی بردن به نحوه کار این لیست‌ها که قرار است برای شما موثر باشند، مهارتی است که حتی باتجربه‌ترین مدیران هم می‌بایست زمانی را صرف آن کنند. به عبارت دیگر اینکه صبور باشید. ریانا لین، مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری صنایع غذایی FoodTrace به این نکته اشاره دارد که:« برای اینکه یک مدیر موفق شوید، مدیریت روند کار روزانه و لیست کارهای روانه‌، ماه‌ها و یا حتی سال‌ها ممکن است طول بکشد». او همچنین ادامه داد باید به چیزهایی که هیچوقت در لیست کارهای روزانه‌تان جایی ندارند، مثل مراقبت از خود، اهمیت داد و آنها را در اولویت گذاشت. «غذای خوب و خواب مناسب کلید همه اینهاست».

 (همچنین بخوانید: ۵۰ روش بالابردن بازده کاری)

برچسب‌ها: مدیریتاپلیکیشنفناوریmanagementTo-Do List
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.