نقش رسانه در برندینگ کسب‌وکار چیست؟
شروعی برای برندسازی (قسمت شصت‌وهفتم) ۸

نقش رسانه در برندینگ کسب‌وکار چیست؟

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۴:۰۰ | ۲ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت شصت‌وهفتم:

رسانه

به کلیه ابراز‌های رسانه جمعی، از رسانه‌های چاپی مانند روزنامه، مجلات و رسانه‌های الکترونیک مانند رادیو و تلویزیون گرفته تا رسانه‌های دیجیتال در بستر اینترنت را رسانه می‌گویند.

خرید رسانه

به‌گزارش نوپانا، خرید رسانه خدمتی است که توسط آژانس‌های تبلیغاتی خاص ارائه‌ شده است و این خدمت شامل مذاکره با صاحبان رسانه‌های مختلف برای کسب فضای تبلیغاتی است.

بسته اطلاعاتی رسانه‌ای

به مجموعه‌ای از اقلام تبلیغاتی که توسط صاحب رسانه، برای فروش رسانه‌اش توزیع می‌شود، پکیج یا بسته اطلاعاتی رسانه می‌گویند. این بسته معمولا شامل اطلاعات جمعیت‌شناختی مخاطبان، هزینه‌ها، بیان موقعیت‌ها و موارد مرتبط است که در حقیقت در برگیرنده تمامی مواردی است که یک آگهی‌دهنده برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد خرید یک رسانه به آن‌ها نیاز دارد.

برنامه‌ریزی رسانه

در برنامه‌ریزی رسانه شرکت‌ها اهداف راهبردی خود را تحلیل‌ می‌کنند و برنامه روزانه عملیاتی قابل اجرایی را تدوین می‌کنند. این برنامه برای به حداکثر رساندن بازدهی سرمایه‌گذاری است. این بازدهی سرمایه‌گذاری قرار است در تبلیغات و برنامه‌ریزی ترویجی انجام شود که خود منجر به ارتقای اعتبار برند در فضای کسب‌وکار می‌شود.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌‌شصت‌وششم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: خرید رسانهبسته اطلاعاتی رسانه‌ایبرنامه‌ریزی رسانهبرندسازیبرندینگرسانهتبلیغات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.