چهارمین دورهمی فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ (DMM) با حضور جمعی از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، منتورها، اینفلوئنسرها و مدیر مارکتینگهای کسبوکارهای محتلف در تاریخ سهشنبه ۲۳ مرداد برگزار شد.
نوپانا: دورهمی DMM یک رویداد با هدف نتورکینگ فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال بوده که تلاش میکند ارتباط فیزیکی و حرفهای افراد را بیشتر کند. این اتفاق به هماهنگی بیشتر این بازار کمک کرده و افراد، کارشناسان و فعالان این حوزه میتوانند بیشتر با یکدیگر تعامل داشته و از تواناییهای هم استفاده کنند.
میلاد صفایی، بنیان گذار این دورهمی میگوید: «این کار منجر به این میشود که راندمان این بازار افزایش پیدا کند. ما DMM را با این هدف راهاندازی کردیم تا یکپارچگی بازار دیجیتال را بین افراد و متخصصان شرکت کننده بیشتر کنیم.»
اولین دوره DMM در تاریخ ۹ خرداد برگزار شد؛ دورهمی که با وجود تازهکار بودن بازخوردهای خوبی در بین فعالان این حوزه داشته و این چهارمین دورهمی دیجیتال مارکتینگ است.
در ادامه گفتوگوی میلاد صفایی با خبرنگار نوپانا آورده شده است:
این رویداد به جز نتورک هدف بزرگتری دارد؟
میلاد صفایی در پاسخ به این سوال گفت: «تا الان به اهداف دیگری فکر نکرده و بیشتر تمرکز خود را به نظم و نحوه برگزاری رویداد قرار دادهایم؛ زیرا برگزاری چنین رویدادی به شدت طاقت فرسا بوده و انرژی و کار زیادی نیاز دارد.»
او افزود: «در آینده نزدیک شاید بتوانیم DMM را شبیه باشگاهی همچون باشگاه دیجیتال مارکترها تبدیل کنیم. حتی ممکن است وارد حوزه آموزش این حرفه شویم اما احتمالا تا ۵ یا ۶ دورهمی دیگر به سمت این کار نخواهیم رفت.»
تا الان به چه نتایجی دست یافتهاید؟
صفایی پاسخ به این سوال را با ذکر یک مثال آغاز کرد و گفت: «در دورهمی دوم امید پیردهی، مدیر مارکتینگ بازی زولا با محمد سمیعی مدیر مارکیتنگ ریحون آشنا شدند و این آشنایی زمینهساز همکاری در اجرای یک کمپین مشترک بین زولا و ریحون شد. این مدل شروع همکاریها از کوچکترین مواردی است که در این رویداها اتفاق میافتد. مدیران با هم آشنا شده و با کمک پتانسیلهای هر طرف باعث نوآوری در بازار میشوند.
همچنین بنیان گذار این دورهمی گفت: «در DMM افراد زیادی از نوع فریلنسرها، تولید کنندههای محتوا و طراحان نیز شرکت کرده و با مدیر مارکتینگها، مدیر برندها و مدیران شرکتهای مختلف آشنا میشوند.»
چه بخشهایی دیگری به DMM اضافه خواهد شد؟
میلاد صفایی در این خصوص گفت: «سعی داریم اینفلوئنسرها را نیز دعوت کنیم. در همین رویداد نیز دو اینفلوئنسر شرکت کردند. ما سعی داریم افرادی را دعوت کنیم که در یک زمینه خاص متخصص باشند و اگر امکانش فراهم شود، بتوانیم در DMM یک تاکشو(talk show) کوتاه برای پاسخ به برخی از سوالات و ذکر نکاتی در این حوزه برگزار کنیم.»
این دورهمی ادامهدار خواهد بود؟
میلاد صفایی پاسخ داد: «بله؛ DMM ادامه خواهد داشت اما ممکن است تیمهای برگزارکنندهی آن تغییر کنند. ما با سرعت خیلی بالایی شاهد اضافه شدن متخصصین و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ به بازار هستیم؛ به همین دلیل و برای کمک بیشتر، حفظ ارتباطات و استفاده از پتانسیلهای یکدیگر، قطعا DMM ادامه خواهد داشت.»
میلاد صفایی در پایان ضمن دعوت از فعالان و علاقهمندان به این حوزه برای شرکت در دورهمی DMM گفت: «اگر ایدهای دارند یا میتوانند کمک کنند حتما از طریق پیج اینستاگرام DMM به آدرس dmmevent@ با ما در ارتباط باشند، ما حتما در رویدادهای بعدی به کمک این عزیزان احتیاج خواهیم داشت. همچنین احساس میشود در این شرایط اقتصادی کشور نیاز به همافزایی و همدلی بیشتری باشد و از شما دعوت میکنیم تا در رقم زدن این اتفاق همراه ما باشید.»
(همچنین بخوانید: پرچمداران جدید بازاریابی دیجیتال )