محدودیت‌های غیرمنطقی برای استارت‌آپ‌ها ایجاد نکنید
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی: ۸

محدودیت‌های غیرمنطقی برای استارت‌آپ‌ها ایجاد نکنید

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

مهدی شریفی نیک‌نفس: اعمال محدودیت‌های غیرمنطقی و برخوردهای سلیقه‌ای با شرکت‌های استارت‌آپی به منزله مقابله با پیشرفت اقتصادی کشور است.

نوپانا: مهدی شریفی نیک‌نفس، عضو ‌هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، در گفت‌وگو با نوپانا درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با الگو گرفتن از مسیر موفقیت‌آمیز اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته، توانسته‌اند موجب توسعه اقتصادی در کشور شوند و از آنجایی که اقتصاد بدون وزن و کسب‌وکارهای خدمات‌محور در سال‌های اخیر مورد توجه اکثر کشورهای دنیا بوده است، در کشورمان نیز قدم‌های مثبتی در زمینه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری و خدمات برداشته شده است.

(همچنین در این زمینه بخوانید: چاره‌ای جز بها دادن به استارت‌آپ‌ها نداریم)

مهدی شریفی نیک‌نفس افزود: بهتر است دولت، حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان را به بخش خصوصی واگذار کند و تنها با فراهم کردن تسهیلات و همکاری با مجلس در وضع قوانین جدید یا اصلاح قوانین قدیمی حوزه کسب‌وکار، این مشاغل را مورد حمایت قرار دهد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی بیان کرد: خوشبختانه استقبال مردم از خدمات ارائه شده استارت‌آپ‌‌ها زیاد بوده است و این نشان می‌دهد که سرعت، کیفیت خدمات و قیمت کالاها و خدمات استارت‌آپ‌ها، موجب رضایت مردم شده است.

به گفته این عضو فعال اتاق بازرگانی، اعمال محدودیت‌های غیرمنطقی و برخوردهای سلیقه‌ای با شرکت‌های استارت‌آپی به منزله مقابله با پیشرفت اقتصادی کشور است. با اعطای مجوزهای قانونی و تسهیلات از سوی دولت، می‌توان بسیاری از مشکلات کسب‌وکارهای نوپا را برطرف کرد.

شریفی نیک‌نفس بیان کرد: دولت باید با افزایش پهنای باند اینترنتی که لازمه کار مشاغل مبتنی بر فناوری است، سهولت ارتباط میان فروشنده و مشتری را در این کسب‌وکارها، هرچه بیشتر فراهم کند. مسلم است هرچقدر فضای اینترنتی کشور توسعه یابد، به همان میزان، اشتغال‌زایی حاصل از آن نیز افزایش خواهد یافت و این امر موجب توسعه کسب‌وکارهای فناورانه خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی اتاق ایران خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌ها چشم‌انداز روشنی دراقتصاد کشور دارند و این مسیری است که اکثر کشورهای دنیا روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بنابراین منطقی است که ما نیز با سرمایه‌گذاری بر استارت‌آپ‌ها و حمایت از آنها و با بهره‌مندی از جوانان نخبه کشورمان، زمینه‌ساز اقتصاد پویا درکشورمان باشیم.

(همچنین در این زمینه بخوانید: شورای عالی فضای مجازی، قوانین را به‌روز کند)

برچسب‌ها: بخش خصوصیدولتاستارت‌آپاشتغال‌زاییاقتصاددانش‌بنیاناینترنت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.