جغرافیامحور نبودن استارت‌آپ‌ها، مزیت سودآوری آنها است
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس: ۷.۵

جغرافیامحور نبودن استارت‌آپ‌ها، مزیت سودآوری آنها است

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

مرتضوی: مهاجرت از فضای سنتي و قدیمي به فضاهای جدید کسب‌وکار به نفع اقتصاد و جامعه است.

نوپانا: مهدی مرتضوی، عضو هیئت علمی مركز مطالعات مديريت دانشگاه تربیت مدرس گفت: با بهبود فضای کسب‌وکار و استفاده از فناوری در این حیطه، شاهد مهاجرت از کسب‌وکارهاي سنتی به کسب‌وکارهای نوپا هستیم. این فضا در ایران رو به گسترش است و می‌تواند منافع زیادی برای جامعه داشته باشد. دولت مي‌تواند با حمایت‌های مالی، بازاریابی و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌هاي علم و فناوری به استارت‌آپ‌ها کمک کند.

مرتضوي افزود: یکی از تغییرات اقتصادی مهم کشور در سال‌های اخیر، ظهور کسب‌وکارهای نوپا است که با خود توسعه اقتصادی به همراه داشته و دولت، مجلس و سایر نهادها لازم است از استارت‌آپ‌ها حمایت کنند. از اقدامات مهم در این زمینه، اصلاح مقررات دست‌وپاگیر و روزآمد کردن برخی از قوانین موجود است، چرا که اغلب ساختارها و قوانین و مقررات، مبتنی بر فضای كسب‌وكار سنتي هستند و با مشاغل جدید سازگار نیستند.

او در ادامه بیان کرد: دولت با از بین‌بردن موانع بر سر راه استارت‌آپ‌ها، کمک‌های آموزشی به کسب‌وکارهای نوپا و ایجاد فضاهای آموزشی برای آنها، مي‌تواند حمایت خود از این حوزه را افزایش دهد.

(همچنین بخوانید: بهبود فرهنگ استارت‌آپی در جهان سوم)

عضو هيئت علمي مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: تهیه یک پیش‌نویس قانون حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارها در جهت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان مي‌تواند موثر باشد، به شرطی که براساس شناخت و آسيب‌شناسي دقيق ساختارها و سازوكارهاي موجود باشد.

مرتضوي خاطرنشان کرد: سرعت رشد و رونق استارت‌آپ‌ها و طی مسیری که اکثر کشورهای دنیا در آن به سمت تکنولوژی و فضاهای جدید در حرکت هستند، نشان از مهاجرت از فضاهای قدیم به فضاهای جدید دارد و بهتر است ما نیز در این مسیر گام برداریم که به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: استارت‌آپ‌ها با ایجاد ارزش افزوده و افزایش ثروت ملی مي‌توانند اقتصاد کلان کشور را سروسامان دهند. از طرف دیگر ز

(همچنین بخوانید: وزارت خارجه، پلی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان)

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپدولتقوانیناقتصادstartupstartup ecosystemدرآمدزایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.