تصمیم به تسهیل‌گری در فعالیت استارت‌آپ‌ها
دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد: ۴.۷

تصمیم به تسهیل‌گری در فعالیت استارت‌آپ‌ها

توسط معصومه بخشی‌پور | ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ - ۲۳:۰۹ | ۳ دقیقه

ابوالحسن فیروزآبادی از بررسی فعالیت کسب‌و‌کارهای نوپای اینترنتی در مرکز ملی فضای مجازی خبر‌داد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار نوپانیوز از بررسی فعالیت کسب‌و‌کارهای نوپای اینترنتی و آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تسهیل‌گری در فعالیت استارت‌آپ‌های فضای مجازی در حال انجام است تا چنانچه این کسب‌و‌کارها نیازمند قانون‌گذاری باشند، اقدامات موثر انجام‌ شود.

ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به نقش پررنگ فضای مجازی در زندگی امروز، تاکید کرد: هم‌اکنون استفاده از ابزارهای ارتباطی باعث تسهیل زندگی مردم شده‌است و در این میان بنگاه‌ها و اصناف فضای مجازی نیز می‌توانند از این فرصت برای ارائه خدمات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به‌ دلیل بحث تازه‌ای که کسب‌و‌کارها و صنوف فضای مجازی رقم زده‌اند بعضا شاهد تقابل فعالیت این کسب‌و‌کارها با بنگاه‌های سنتی هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع در مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی، بحث و تبادل نظر است.

فیروزآبادی گفت: هم اکنون شاهد هستیم که در حوزه‌های مختلف مانند حوزه حمل‌و‌نقل و مشابه آن، صنوفی در فضای مجازی شکل می‌گیرد که برخی تصور می‌کنند تهدیدی برای کسب‌و‌کارهای سنتی است. براین اساس در حال  کارشناسی در مرکز ملی فضای مجازی هستیم تا چنانچه فعالیت این کسب‌و‌کارهای نوپا نیاز به قانون داشته باشد، مجلس قانون‌گذاری کند و اگر نیاز به هماهنگی باشد، مرکز ملی فضای مجازی وارد شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین از حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه شبکه‌های اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: قصد داریم با راه‌اندازی یک شتاب‌دهنده در نزدیکی پایتخت، از استارت‌آپ‌های این بخش حمایت کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید براینکه موضوع توسعه تکنولوژی‌های ارتباطی و فناوری باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: طرح راه‌اندازی یک شتاب‌دهنده و شهر شبکه‌های اجتماعی در حد مطالعاتی است و در صورتی که فاز مطالعه آن انجام شود آن را در دستور کار بررسی و تصویب شورای عالی فضای مجازی قرار می‌دهیم.

برچسب‌ها: ایرانشرکتقوانینکسب‌و‌کارشتاب‌دهندهتجارت الکترونیکارتباطاتحمل‌و‌نقلاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره معصومه بخشی‌پور