در مقابل بازخورد مشتریان چه باید کرد؟
چالش‌ استارت‌آپ‌ها در توسعه بازار؛ ۸

در مقابل بازخورد مشتریان چه باید کرد؟

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۴ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

اگر یک استارت‌آپ بدون بررسی‌های اولیه، تلاش کند هر بازخوردی را عملی کند و هر درخواستی را بپذیرد، موفقیت خود را به خطر می‌اندازد.

نوپانا: هر استارت‌آپی بر اساس نیازهای مشتریان به‌ وجود می‌آید و بدیهی است کارآفرینان باید به بازخوردهایی که از مشتریان می‌گیرند توجه کرده و آنها را عملی کنند، اما یک استارت‌آپ ممکن است نتواند به تمام بازخوردها پاسخ مثبتی ارائه دهد. دلایل مختلفی می‌تواند این ناتوانی را توجیه کند، کمبود نیروی انسانی، نبود منابع مالی و محدودیت قانونی بخشی از این مشکلات هستند.

پس می‌توان به این نتیجه رسید که اگر یک استارت‌آپ بدون بررسی‌های اولیه، تلاش کند هر بازخوردی را عملی کند و هر درخواستی را بپذیرد، موفقیت خود را به خطر می‌اندازد، زیرا هرگز نمی‌توان نظر مثبت همه را جلب کرد. اما در شرایطی می‌توان بازخوردهای مشتریان را عملی کرد و مطابق با نظر آنها در کسب‌وکار خود تغییراتی ایجاد کرد:

امکان پاسخ سریع و آسان وجود داشته باشد

اگر کاربران یا مشتریان استارت‌آپ شما چیزی می‌خواهند که انجام آن برای شما آسان است و امکانات لازم را دارید، بدون معطلی آن را انجام دهید. اما اگر خواستار چیزی بودند که به زمان و هزینه نیاز داشت، آن را بررسی کرده و دلیل عدم پذیرش در آن زمان را به آنها اطلاع دهید.

محصول جای پیشرفت داشته باشد

به گزارش نوپانا، اگر محصول یا سرویس شما جای پیشرفت داشت، از ایده‌های مختلف برای بهبود آن استفاده کنید، اما گاهی ممکن است محصول شما، در نوع خود بهترین باشد؛ در این حالت، در پاسخ به تقاضای بهتر شدن، این موضوع را اطلاع‌رسانی کنید.

مشتریان خود را بشناسید و به جای ناراحت شدن از خواسته‌های آنها، سعی کنید نظرات بیشتری را با خود همراه کنید.

(همچنین بخوانید: راه‌های تاثیر استارت‌آپ شما روی دیگران)

برچسب‌ها: استارت‌آپfeedbackکسب‌و‌کارموفقیت خدماتبازخورد
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا