شورای عالی فضای مجازی، قوانین را به‌روز کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: ۸

شورای عالی فضای مجازی، قوانین را به‌روز کند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

حسینی شاهرودی: اگر دولت اراده کند قادر خواهد بود بیشترین میزان درآمد و اشتغال را درحوزه فناوری ایجاد کند.

نوپانا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره رونق اقتصادی ناشی از کسب‌وکارهای نوپا گفت: استارت‌آپ‌ها جزو حوزه‌هایی هستند که سرمایه‌گذاری روی آن، میزان تولید و اشتغال را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد و به تولید ثروت ملی برای کشور منجر می‌شود. اکثر کشورهای جهان با تکیه بر فضای مجازی و فناوری اطلاعات توانسته‌اند به رشد قابل توجه اقتصادی برسند، بنابراین ضروری است ما نیز با بهره‌گیری از تجربیات موفق آنها در این مسیر زودبازده اقتصادی گام برداریم. 

سید حسن حسینی شاهرودی در ادامه افزود: با توجه به غنی بودن ایران از لحاظ نیروی انسانی متخصص و جوان، به نظر می‌رسد زیرساخت‌های اولیه کسب‌وکارهای نوپا تا حدی فراهم است و بهتر است دولت با توسعه زیرساخت‌ها و حمایت‌های مالی و قانونی به توسعه و شتاب‌بخشی به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند. 

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: شورای عالی فضاهای مجازی، نقش مهمی در بررسی قوانین موجود کار و تصویب قوانین جدید دارد و لازم است پیشنهاداتی را که به توسعه شرکت‌های استارت‌آپی منجر می‌شود، از جانب دولت به مجلس ارائه کند تا مجلس نیز طرح‌های مناسب را به تصویب برساند و در نهایت اجرایی شوند.

(همچنین بخوانید: وزارت صنعت، استارت‌آپ‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد)

او اشاره کرد: از آنجا که استارت‌آپ‌ها مبتنی بر قوانین روز دنیا و تغییرات لحظه‌ای هستند، لازم است شورای عالی فضاهای مجازی، با تلاش مضاعف کار کند و در مواقعی که به وضع مقررات جدیدی احساس نیاز شد، نسبت به روزآمد کردن قوانین، خصوصا در حوزه فناوری، اقدام کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نوپانا گفت: دولت و به صورت خاص، وزارت ارتباطات با ایجاد زیرساخت‌های لازم، فضا را برای فعالیت بهتر استارت‌آپ‌ها مهیا می‌کند و این امر در برنامه ششم توسعه، پیش‌بینی و به دولت تکلیف شده است. برای نمونه دولت مکلف است پهنای باند اینترنت را تا سی ترابایت افزایش دهد.

حسینی شاهرودی مدعی شد: در قوانین و مقررات مربوط به کار به نظر می‌رسد خلأ چندانی نداریم و در دیگر حوزه‌ها به خصوص تهیه زیرساخت‌های لازم، باید تلاش بیشتری صورت گیرد. اگر دولت اراده کند قادر خواهد بود بیشترین میزان درآمد و اشتغال را در حوزه فناوری ایجاد کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در انتها خاطرنشان کرد: با وجود حداقل‌ها، با استعدادی که از جوانان سراغ داریم، تا به امروز توانسته‌ایم شاهد رشد خوبی در این حوزه باشیم. طبیعتا اگر حمایت‌ها قوی‌تر باشد و زیرساخت‌ها تکمیل شوند، فناوری ایران قادر است به رشد سریعی دست یابد، چرا که از لحاظ نیروی انسانی نخبه، منبعی غنی در اختیار داریم و از مغزافزاری شایسته و پرتلاش برخوردار هستیم که همین امر رسیدن به توسعه در این بخش را ممکن می‌کند.

(همچنین بخوانید: اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد بدون وزن است)

برچسب‌ها: دولتقوانیناستارت‌آپstartupشورای عالی فضای مجازی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.