جذب ۱۰ درصدی سرمایه ایرانیان خارج از کشور
مشاور سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: ۶

جذب ۱۰ درصدی سرمایه ایرانیان خارج از کشور

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۲۰:۰۰ | ۴ دقیقه

رناسی: باید از ظرفیت ایرانیان مقیم کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.

نوپانا به نقل از مهر: مصطفی رناسی درباره صنعت گردشگردی و جذب گردشگر گفت: در دهه گذشته تورهای بازدید برای ایرانیان نخبه مقیم کشورهای خارجی برگزار شد. زمینه سرمایه‌گذاری آنها باید به‌ صورت ویژه فراهم شود.

او سرمایه ایرانیان مقیم آمریکا را چهار هزار میلیارد دلار برآورد کرد و افزود: جذب ۱۰ درصد این سرمایه می‌تواند در اقتصاد کشور تحول ایجاد کند. به همین خاطر ما باید از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف داخلی استفاده کنیم. اکنون فرصت مناسبی برای دعوت ایرانیان نخبه مقیم سایر کشورها به ایران برای سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی کشور است.

همچنین بخوانید: (دغدغه ما، تاثیر بر اکوسیستم کارآفرینی است)

او در ادامه افزود: با توجه به اینکه جذب سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم است، بنابراین از طریق ایرانیان مقیم خارج به‌ راحتی می‌توان سرمایه‌ مورد نیاز را جذب کرد. در ماده ۲۸۲ قانون مدنی برای ایرانیان تابع کشور دیگر موانعی ایجاد شده است که با اصلاح قانون می‌توان زمینه سرمایه‌گذاری آنها را به‌ آسانی فراهم کرد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار دعوت از ایرانیان مقیم خارج برای بازدید و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شد و اظهار داشت: لازم است موانع کسب‌وکار شناسایی شود و تا زمانی که این موانع وجود دارد، نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری خارجی داشت.

(همچنین بخوانید: ضرورت ایجاد نگاه آموزشی بلند مدت به استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: اصفهانگردشگریتوسعهاتاق‌بازرگانیسرمایه‌گذاریسرمایه‌گذاری خارجی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.