دغدغه ما، تاثیر بر اکوسیستم کارآفرینی است
رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان: ۶.۵

دغدغه ما، تاثیر بر اکوسیستم کارآفرینی است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۲ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

کشانی: در تلاش هستیم استان اصفهان به‌عنوان یک شتاب‌دهنده در کشور شناخته شود.

نوپانا به نقل از ایمنا: امیر کشانی در  نخستین جلسه کمیسیون اتاق بازرگانی در سال جدید با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶ به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، در خصوص سطوح اشتغال ایجاد شده در کشور و معضلات ناشی از آن، اظهار داشت: نهادهای اقتصادی با تسهیل شرایط کارآفرینی و به‌کارگیری سیاست‌های تشویقی می­توانند انگیزه و امید لازم را برای جوانان تحصیل‌کرده برای شروع کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کنند.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی اصفهان با توجه به پتانسیل‌های موجود و تلاش­های مستمر در خصوص ایجاد و حمایت از استارت‌آپ­ها، گام موثری در بحث اشتغال و به دنبال آن، تولید ملی برمی‌دارد.

کشانی استارت‌آپ را یک فرصت برای کارآفرینی جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی دانست و گفت: نیروی کارگر فنی به‌سختی پیدا می‌شود، زیرا اغلب جوانان، تحصیلات دانشگاهی دارند و به کارهای فنی علاقه نشان نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه استارپ‌آپ فرصتی برای اشتغال‌زایی جوانان تحصیل‌کرده است، گفت: تأثیرگذاری بر اکوسیستم کارآفرینی، یکی از دغدغه‌های کمیسیون آموزش بوده و در تلاش هستیم استان اصفهان به‌عنوان یک شتاب‌دهنده در کشور شناخته شود.

علی سلیمانی دبیر کمیسیون آموزش در این جلسه گفت: از محورهای فعالیت‌ کمیسیون در سال جاری می‌توان به بررسی راهکارهای موثر و اثربخش برای به‌کارگیری نرم‌­افزار آموزشی کمیسیون، چگونگی استفاده از توان علمی و آموزشی کشورهای توسعه‌یافته بر مبنای استراتژی­‌های استفاده از توان علمی و آموزشی این کشور در قالب آموزش اعضای اتاق و فعالان اقتصادی و برگزاری دوره­‌های آموزشی مشترک در اتاق اشاره کرد.

میر لوحی، عضو کمیسیون آموزش نیز در این جلسه گفت: فرآیند آماده‌سازی بخش‌ها، امکانات و شرایط استفاده از نرم‌افزار آموزشی کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی آن در دست انجام است.

او افزود: الزام تکمیل بخش نظرسنجی توسط کاربران، برگزاری آزمون در دو مرحله (پیش از دوره، پس از دوره)، امکان تعامل اساتید و دانش‌پذیران از طریق سایت، دریافت بازخورد حاصل از آموزش پرسنل، یک ماه پس از دوره آموزشی از طریق مدیران هر مجموعه، اضافه کردن فرم نظرسنجی خبره، بررسی لزوم برگزاری دوره‌ها به‌صورت تکمیلی و در صورت نیاز، در نظر گرفتن محدودیت شرکت در هر دوره با توجه به گذراندن پیش‌نیاز آن و یا برگزاری آزمون از دوره پیش‌نیاز برای اخذ مجوز شرکت در دوره بعدی از دستاوردهای این نرم‌افزار است.

(همچنین بخوانید: ضرورت ایجاد نگاه آموزشی بلندمدت به استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: استارت‌آپاقتصاد دانش‌بنیانایراناشتغال‌زایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.