گرمکن هوشمند مواد خوراکی ساخته شد
خلاقیتی از محققان ایرانی؛ ۶

گرمکن هوشمند مواد خوراکی ساخته شد

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۹:۰۰ | ۴ دقیقه

این دستگاه‌ها چه در حالت خانگی یا فروشگاهی به روش‌های مختلف، نوشیدنی گرم را آماده می‌کنند.

نوپانا به نقل از مهر: محققان ایرانی موفق به طراحی و ساخت گرمکن خودکار سریع و هوشمند برای محتویات خوراکی‌های داخل بسته‌بندی شدند که می‌تواند در فروشگاه‌ها به کار گرفته شود.

محمد شمس احداقبالی، مجری طرح «گرمکن خودکار سریع و هوشمند برای محتویات خوراکی‌ بسته‌بندی‌شده» اظهار داشت: امروزه نیاز به مصرف نوشیدنی‌های گرم چه در خانه و چه بیرون از آن به قدری زیاد است که شاهد افزایش تولید و فروش دستگاه‌های چای‌ساز و قهوه‌ساز هستیم.

او افزود: این دستگاه‌ها چه در حالت خانگی یا فروشگاهی به روش‌های مختلف، نوشیدنی گرم را آماده می‌کنند، اما هرکدام دارای مزایا و معایبی نیز هستند، به همین دلیل درصدد آمدیم تا با طراحی دستگاهی، روشی نو برای ارائه انواع نوشیدنی و غذاهای گرم فوری در ظروف خاص ارائه کنیم.

(همچنین بخوانید: تعطیلی استارت‌آپ تحویل غذا)

شمس احداقبالی با بیان اینکه این دستگاه به وسیله گرمکن مخصوصی در مدت زمان بسیار کوتاه گرم می‌شود، گفت: نیاز انسان‌ها برای در اختیار داشتن غذا یا نوشیدنی گرم فوری منجر به رجوع به انواع روش‌ها شده است که هرکدام دارای ایرادات و ضعف‌هایی است. با ساخت گرمکن اتوماتیک سریع و هوشمند برای گرم کردن محتویات خوراکی بسته‌بندی‌شده، از این پس این نیاز انسانی با بهترین صرفه اقتصادی و بهترین تضمین رعایت مسائل بهداشتی و غذایی و همچنین با قابلیت در دسترس بودن بالا پاسخ داده می‌شود.

اوافزود: ضروری است برای استفاده از این دستگاه، نوشیدنی چای، دم‌نوش، قهوه و یا غذاهای آماده نظیر کنسرو لوبیا، عدس، ذرت پخته‌شده و غیره، از قبل درون یک لیوان، قوطی یا ظرف مخصوص با رعایت بهداشت مانند کنسرو پر شده باشد و بعد آن را درون این دستگاه قرار داد.

به گفته او، باید انواع نوشیدنی‌ها درون قفسه فروشگاه یا یخچال باشد تا بتوان آن را به محض خرید در همان فروشگاه گرم و استفاده کرد. با قرار دادن هرکدام از لیوان‌ها و ظرف‌ها درون محفظه گرمکن مخصوص و انتظار کمتر از یک دقیقه، محتوی درون آن به دمای حدودی ۷۰ درجه سانتیگراد رسیده و آماده نوشیدن و خوردن می‌شود. این گرمکن می‌تواند روی پیشخوان فروشگاه، کنار قفسه یا یخچال نگهداری محصولات و یا در فضای باز و هرجا که دسترسی به برق شهر دارد، قرار گیرد. پارک‌ها، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، ترمینال‌های مسافری، اماکن عمومی‌ و خصوصی بزرگ می‌توانند محل قرارگیری این دستگاه باشند.

او ادامه داد: از آنجایی که انرژی الکتریکی به دیواره ظرف و  لیوان القا می‌شود، بدنه فلزی آن حرارت بالایی پیدا می‌کند اما با وجود پوشش خاص بدنه ، مشکلی برای نگهداری توسط دست ایجاد نمی‌شود. شمس با بیان اینکه این دستگاه نمونه داخلی و خارجی ندارد، تأکید کرد: گرمکن نیز فقط لیوان و ظرف مخصوص را گرم می‌کند و اگر لیوان یا ظرف دیگری درون آن قرار بگیرد، گرم نخواهد شد.

(همچنین بخوانید: فراز و فرودهای استارت‌آپ فروش میوه)

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپگرم‌کنIRANنوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.