رایانه های کنجکاو در راهند
گامی دیگر در هوش مصنوعی؛ ۶

رایانه های کنجکاو در راهند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۹:۰۰ | ۲ دقیقه

محققان عرصه هوش مصنوعی بر رایانه‌هایی کار می‌کنند که همچون انسان کنجکاو باشند.

 نوپانا به نقل از انگجت: محققان دانشگاه برکلی به طراحی و توسعه الگوریتم‌های رایانه‌ای جدیدی روی آورده‌اند که با استفاده از آنها می‌توان رایانه‌هایی ساخت که سطحی از حس کنجکاوی داشته باشند. این نوآوری را می‌توان گام جاه‌طلبانه‌ای در توسعه هوش مصنوعی به شمار آورد.

تیم تحقیقاتی محققان دانشگاه برکلی در عرصه هوش مصنوعی نگرش نسبتا متفاوت‌تر و جدی‌تری در مقایسه با هوش مصنوعی سایر شرکت‌ها نظیر گوگل را دنبال می‌کنند. آنها توجه خود را بر تصمیم‌گیری و اقدام متناسب با آن در هوش مصنوعی مورد نظر، معطوف کرده‌اند.

(همچنین بخوانید: گوگل برای دومین بار پیروز شد)

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت آنچه که در این نگرش جدید دنبال می‌شود دنباله‌روی از الگوهای خاصی است که طی آن به جای تکرار بی‌هدف یک سری اقدامات، سیستم می‌تواند مانند انسان که در حین انجام یک بازی رایانه‌ای با نگاهی کنجکاوانه به مراحل بعدی فکر می‌کند، مراحل بعدی یک بازی یا فرآیندهای مشابه را مد نظر داشته باشد.

مشابه این تلاش جالب توجه را می‌توان در پروژه اخیر گوگل دید. این شرکت به تازگی کار بر روی شبکه‌های عصبی مصنوعی را آغاز کرده که قابلیت طراحی شبکه‌های عصبی مصنوعی قدرتمندتر از خود را دارند.

(همچنین بخوانید:آموزش به ربات‌ها در فضای مجازی)

برچسب‌ها: هوش مصنوعیفناوریGoogleAIشبکه عصبی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.