آموزش به ربات‌ها در فضای مجازی
معرفی استارت‌آپ اوپن‌ای‌آی ۶

آموزش به ربات‌ها در فضای مجازی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۵:۰۰ | ۳ دقیقه

شرکت تحقیقاتی اوپن‌ای‌آی روشی برای آموزش به ربات‌ها در فضای مجازی پیدا کرده است.

نوپانا به نقل از زومیت: «اوپن‌ای‌آی» (OpenAl) یک شرکت تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی است. ایلان ماسک، مؤسس این شرکت، مدیرعامل موفق شرکت‌ تسلا است. این شرکت توانسته به روشی دست پیدا کند که آموزش ربات‌ها را در فضای واقعیت مجازی ممکن خواهد کرد.

این شرکت خصوصی که با سرمایه بیش از یک میلیارد دلار تأسیس شده است، با استفاده از یک الگوریتم خودآموزشی این کار را انجام می‌دهد. این الگوریتم، تکمیل یک کار خاص توسط انسان را در فضای مجازی به ربات نشان می‌دهد و آموزش آن‌ها را ممکن می‌کند.

آزمایشی که برای بررسی این روش طراحی شده، چیدن آجرهای رنگی روی هم است. تیم اوپن‌ای‌آی، ربات را طوری برنامه‌ریزی کرده‌ است که بتواند این رفتار را دوباره تکرار کند. توجه کنید که چیدن آجرها توسط انسان در فضای واقعیت مجازی و به‌ صورت غیرواقعی انجام می‌شود.

(همچنین بخوانید: تلاش کره برای تصاحب بازار پرداخت همراه)

اوپن‌ای‌آی ‌می‌نویسد: ما یک الگوریتم جدید برای «تقلید با یک نگاه» توسعه داده‌ایم که به انسان‌ها اجازه می‌دهد با انجام آن کار در فضای مجازی، آن را به ربات منتقل کنند.

اوپن‌ای‌آی

بر اساس توضیحات متخصصان اوپن‌‌ای‌‌آی، این الگوریتم از دو شبکه‌ عصبی مصنوعی برای تحلیل و یادگیری رفتار انسان استفاده می‌کند. شبکه‌های عصبی مصنوعی در واقع سیستم‌های کامپیوتری هستند که مبتنی بر مغز انسان طراحی شده‌اند. یکی از این شبکه‌های عصبی برای دیدن و دیگری برای یادگیری به کار می‌روند. شبکه عصبی اول برای دیدن صدها هزار تصویر شبیه‌سازی‌شده در شرایط مختلف نوری، الگوهای محیطی و در حضور اشیای مختلف آموزش دیده است. اما شبکه عصبی یادگیری، نتیجه مشاهده را پردازش و یک وظیفه برای انجام دادن استخراج می‌کند. این فرآیند بارها و بارها تکرار خواهد شد.

این الگوریتم به‌ خوبی توانست از پس چیدن آجرها بربیاید و عملکرد انسان را یاد بگیرد. متخصصان این شرکت می‌گویند روش مشابهی برای سایر کارها قابل به‌کارگیری خواهد بود.

(همچنین بخوانید: طوفان دیگری در راه است)

برچسب‌ها: هوشمنداستارت‌آپفناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.