استفاده از هوش‌ مصنوعی در استارت‌آپ‌ها ضروری است
چهره‌ جدید دنیای کسب‌وکار ۸.۵

استفاده از هوش‌ مصنوعی در استارت‌آپ‌ها ضروری است

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۵:۰۰ | ۶ دقیقه

مشتریان استارت‌آپ‌ها از هوش مصنوعی استقبال می‌کنند، اما نحوه به‌کارگیری آن بسیار مهم است.

نوپانا: هوش مصنوعی چهره دنیای کسب‌وکار را تغییر داده است. این فناوری، دیگر مربوط به آینده نیست و هم‌اکنون مورد استفاده بسیاری از کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. از غول‌های فناوری مانند اپل و گوگل گرفته تا برنامه‌های کاربردی تلفن‌ همراه مانند اوبر و سایر استارت‌آپ‌های کوچک، همه برای بهبود تجربه مشتریان خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

به گزارش نوپانا، شرکت‌های تازه‌تاسیس در تلاش‌اند تا متوجه شوند هوش مصنوعی چگونه ارتباط آنها با مشتریان و روند ارائه خدمات را آسان‌تر می‌کند. برای کسب‌وکارهایی که با هوش مصنوعی آشنا نیستند، دورنمای این کار ناشناخته و شاید ترسناک است، اما با اتخاذ رویکردی مناسب که آنها را با دنیای مدرن کسب‌وکار تطبیق دهد‌، می‌توانند به راحتی از هوش مصنوعی و مزایای آن استفاده کنند.

پذیرش هوش مصنوعی

استارباکس یک نمونه بسیار خوب از شرکت‌هایی است که با ارتقای خود و استفاده از هوش مصنوعی توانست ارتباط دقیق‌تری با مشتریان خود برقرار کند. این شرکت در سال گذشته برای سفارش‌های مشتریان خود، دستورهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی را پیشنهاد کرد که در گجت دستیار خانگی آمازون و در نتیجه، راحتی مشتریان استارباکس تغییرات چشم‌گیری به‌ وجود آورد. مانند این شرکت‌های بزرگ، کسب‌وکارهای نوپا نیز باید با محوریت قرار دادن نیاز مشتریان خود، به سمت استفاده از این فناوری بروند.

استفاده از هوش مصنوعی در زندگی شخصی

صاحبان شرکت‌های نوپا، قبل از پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی برای کسب‌وکار آنها لازم است یا نه، باید خارج از محیط کار و در زندگی شخصی خود از این فناوری استفاده کنند. بهتر است خود را مانند مشتریانی در نظر بگیرند و ببینند که آیا هوش مصنوعی به‌کاررفته در یک ابزار، آنها را از پیش راضی‌تر می‌کند یا نه. این شاید بهترین راه برای درک ضرورت استفاده از این فناوری مدرن باشد. آنها بعد از این تجربه مستقیم و برای اطمینان بیشتر می‌توانند از جلسات طوفان فکری با اعضای تیم و متخصصان استفاده کنند.

(همچنین بخوانید: گوگل برای دومین بار پیروز شد)

استفاده دقیق از هوش مصنوعی

کسب‌وکارهای نوپا نباید بدون داشتن برنامه مشخص از هوش مصنوعی استفاده کنند. جایی که این فناوری استفاده می‌شود باید با نوع کار متناسب باشد و در غیر این‌ صورت تنها هزینه این کار روی دست مدیران باقی می‌ماند. به عنوان مثال هوش مصنوعی در استارت‌آپی که مربوط به پوشاک است،  باید روی این بخش تمرکز کند که کیفیت محصولات خود را نشان دهد، اما در یک استارت‌آپ تحویل غذا این فناوری باید در خدمت سرویس‌دهی سریع باشد. در نتیجه لازم است که به‌ صورت هدفمند و متمرکز از هوش مصنوعی استفاده شود.

هوش مصنوعی خوب و بد

اینکه به هر شکلی از هوش مصنوعی استفاده شود، کافی نیست. علاوه بر استفاده هدفمند، لازم است از آن دسته فناوری‌هایی استفاده شود که به کسب‌وکار سرعت و سهولت ببخشد. برای این کار لازم است زیرساخت‌های مناسب آماده شود و ممکن است تحقق این امر برای کسب‌وکارهای کوچک آسان نباشد. پس هوش مصنوعی را زمانی وارد کار خود کنید که توانایی استفاده از آن وجود داشته باشد و باعث نشود ناتوانی در پاسخگویی، بسیاری از مشتریان شما را دلزده کند.

(همچنین بخوانید: اسپاتیفای سراغ هوش مصنوعی می‌رود)

برچسب‌ها: هوش مصنوعیاستارت‌آپکسب‌و‌کارAIstartup
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا