۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ
قسمت چهارم ۷.۵

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

کار تیمی مستلزم نگاه درست و رعایت اصول است.

نوپانا: برای موفقیت استارت‌آپ‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد. مهم‌ترین آنها داشتن عشق و علاقه به کار تیمی است. اما همین علاقه گاهی ممکن است باعث گرفتن یا نگرفتن تصمیماتی شود که آینده استارت‌آپ را به خطر می‌اندازند. با رعایت نکاتی که در ادامه می‌آیند از شکست استارت‌آپ خود جلوگیری کنید:

۱۶- در عین جدیت، قدرشناس باشید

مدل کاری خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که هر چیزی سر جای خودش باشد. اما در برخوردها و ارائه خدمات و در مواجهه با مشتریان یادتان نرود از آنها تقدیر کنید. هدف رضایت آنها است و تا حد ممکن در کنار آنها باشید.

۱۷- ارتباطات خود را گسترش دهید

هر فرد جدید، در هر سن و جایگاهی می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند. با مردم صحبت کنید و با آنها ارتباط موثر برقرار کنید. کمترین کاری که دیگران می‌توانند برای شما انجام دهند، معرفی استارت‌آپ شما و یا همان تبلیغ زبانی است.

۱۸- لجاجت را کنار بگذارید

اگر در بین اعضای تیم مشکلی به وجود آمد و فرد و یا افراد خاطی پشیمان شده و دادن فرصت دوباره به آنها مشکلی برای کسی به وجود نمی‌آورد، حتما این کار را بکنید. حتی ماشین‌ها که اصول از پیش معین‌ شده‌ای دارند نیز گاهی دچار نقص می‌شوند.

۱۹- با افراد تیم صمیمی تر شوید

لازم نیست ماند دوستان صمیمی شب و روز را با هم گذرانده و از تمام اسرار زندگی یکدیگر مطلع باشید. تا حدی که وارد حریم خصوصی دیگران نشده‌اید با اعضای تیم دوستانه رفتار کنید و هرجا که مشکلی پیش آمد به همدیگر کمک کنید.

۲۰- کارها را نیمه‌کاره رها نکنید

کارهای رها شده، ممکن است هزینه‌های زمانی و مالی سنگینی روی دست ما بگذارند. از طرفی اعضای تیم با هر بار کنار کشیدن شما دلسرد می‌شوند. قبل از شروع هر کاری فکر کنید و مشورت بگیرید و با هدف و برنامه قدم اول را بردارید.  

ادامه مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت اول)

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت دوم)

30 نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت سوم)

برچسب‌ها: استارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا