رابطه مردم و استارت‌آپ‌ها
هرآن‌چه کارآفرینان باید درمورد روانشناسی انتخاب بدانند ۷.۳

رابطه مردم و استارت‌آپ‌ها

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۳:۴۸ | ۴ دقیقه

کارآفرینان می‌گویند ایجاد ارتباطی موثر که در ذهن مشتری بماند روز به روز سخت‌تر می‌شود.

به گزارش نوپانیوز، هرکسی برای خرید یا انتخاب هر کالایی، مکانی خاص به ذهنش می‌آید. حداقل برای یک کالا، اینگونه است و همه افراد در این زمینه مشترک‌اند. مثلا برای خرید لباس، هرکدام از ما یک فروشگاه به ذهن‌مان می‌‎آید که برای ما خاص است و یا تا اسم غذا می‌آید، یک رستوران خاص در ذهن ما تداعی می‌شود.

 دلیل این مسئله این است که آن‌ها عمیقا به خدمات و ظاهر آن مکان اهمیت می‌دهند. و برای عرضه‌کنندگان آن کالا، پویایی و زیبایی محیط چیزی است که لازم است با دقت و حساسیت روی آن کار شود.

از هر کارآفرینی که بپرسید، اقرار می‌کند که ایجاد این نوع ارتباط با مشتریان روز به روز سخت‌تر می‌شود. بخش مهمی از کار آن‌ها این است که به چیزهایی که به مردم انگیزه می‌دهد توجه کنند و مجموعه‌ای از تصمیمات مهم را عملی کنند که مردم به آن واکنش مثبت نشان دهند و ازخدمات آن‌ها استفاده کنند.  در نتیجه درک شما از احساس مخاطبان در زمان فرآیند، چیزی است که کسب‌وکار شما را از سایرین متمایز می‌کند.

چرا این اتفاق اهمیت دارد؟ افراد می‌خواهند به راحتی حق انتخاب داشته باشند. اما وقتی گزینه‌ها زیاد شوند آن‌ها گیج و مضطرب می‌شوند. علاوه بر این ممکن است در چندراهی انتخاب‌ها، مجبور شوند هزینه بیشتری بپردازند. به همین دلیل بیشتر به یک انتخاب می‌رسند و در اکثر مواقع بعدی به سراغ آن می‌روند.

نکته کلیدی در یک کسب‌وکار این است که هرچه زودتر درمورد نیازهای مشتریان با خودشان مذاکره کنید تا هم یادشان بماند که وجود دارند و به آن‌ها اهمیت می‌دهید و هم سرویس بهتر و راحت‌تری ارائه دهید. روی چیزهایی تمرکز کنید که مشتریان با آن‌ها راحت‌اند، به آن دسترسی بهتری دارند و همه چیز را برای آن‌ها روشن و شفاف کنید.

مطالعات نشان می‌دهند که مردم با شرکت‌هایی که محصول یا سرویس‌های قابل ارتقا که اصلالت خود را با گذشت زمان از دست نمی‌دهند، ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. ممکن است مردم خیلی از چیزها را از قبل بدانند. مثلا مکان‌های تفریحی را بیشتر مردم می‌شناسند اما استارت‌آپ‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید به راحت‌تر کردن پیچ وخم‌های این انتخاب و رفع موانع احتمالی کمک کنند و روزبه‌روز به خدمات خود در این زمینه بیفزایند تا اگر زمانی کسی قصد سفر داشت اولین چیزی که به ذهنش می‌آید نام آن‌ها  باشد و با خیالی آسوده از خدمات‌شان استفاده کنند.

در نتیجه ضروری است که درمورد نحوه‌ انتخاب افراد مطلع شوید و در راحت‌تر کردن این فرآیند به آن‌ها کمک کنید. نه این‌که افراد را میان انتخاب‌های بیشمار رها کرده و خیال کنید که درحال خدمت‌رسانی به آن‌ها هستید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپارتباطات
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا