۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ
قسمت سوم ۸

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

کار تیمی مستلزم نگاه درست و رعایت اصول است.

قسمت سوم

کار تیمی مستلزم داشتن نگاه درست و رعایت اصول خود است.

نوپانا: برای موفقیت استارت‌آپ‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد. مهم‌ترین آنها داشتن عشق و علاقه به کار تیمی است. اما همین علاقه گاهی ممکن است باعث گرفتن یا نگرفتن تصمیماتی شود که آینده استارت‌آپ را به خطر می‌اندازند. با رعایت نکاتی که در ادامه می‌آیند از شکست استارت‌آپ خود جلوگیری کنید: قسمت سوم:

۱۱- به حرف‌های مشتریان گوش دهید

بازخوردهای مشتریان از ابتدای کار برای موفقیت یک کسب‌وکار ضروری هستند. باید از تجارب منفی آنها درس گرفت و اصلاحات لازم را انجام داد. در واقع کسی بهتر از آنها حقیقت را نمی‌گوید. بدون پیش‌داوری پای حرف‌های آنها بنشینید. حتماً تاثیر این کار را در موفقیت شرکت خود خواهید دید.

۱۲- منتظر حوادث باشید

ممکن است به یکباره حادثه‌ای رخ دهد و تمام زحمات شما را به باد دهد یا شما را مجبور کند در برنامه خود تغییرات اساسی اعمال کنید. برای هر چیزی آماده باشید و خطرات کسب‌وکار خود را به طور دقیق بشناسید و اولویت را بر پیشگیری بگذارید.

۱۳- از اشتباهات درس بگیرید

حجم بالای اشتباهات در ابتدای هر کاری طبیعی بوده و نباید باعث ناامیدی و دلسردی شود. در استارت‌آپ، به نتیجه رسیدن هر چیزی بیشتر از محاسبات شما طول می‌کشد. به جای ادامه دادن یک اشتباه از آن درس بگیرید و خود را بهتر کنید.

۱۴- خود را وقف مشتریان کنید

در مسیر موفقیت، اعتبار شما از تمام شرکت، محصول و سرویسی که ارائه می‌دهید شما اهمیت بیشتری دارد. روی جلب اعتماد مشتریان سرمایه‌گذاری کنید تا با کوچکترین خطا آینده کسب‌وکارتان به خطر نیفتد.

۱۵- یادگیری را متوقف نکنید

کسی وجود ندارد که همه چیز را بداند. هرگز با اطمینان خود را در زمینه‌ای دانای کل ندانید. ادامه دادن مسیر یادگیری برای موفقیت ضروری است. فقط به یک دیدگاه هم محدود نشوید و از تمام نظرات مخالف خود هم با دقت مطلع شوید و در مورد آنها تحقیق کنید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت اول)

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ: (قسمت دوم)

برچسب‌ها: استارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا