پربازدیدترین شهرهای جهان در 2016
از تایلند تا دبی ۶

پربازدیدترین شهرهای جهان در ۲۰۱۶

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۱:۰۹ | ۲ دقیقه

مسترکارت پربازدیدترین شهرهای بین‌المللی بر حسب بازدیدکنندگان در سال 2016 را اعلام کرد.

سال‎هاست نام نیویورک، لندن و پاریس به‌ عنوان مقصد بسیاری از توریست‌های سراسر جهان به‌گوش می‌خورد، با این‌حال، هر سه آن‌ها در رده‌بندی محبوبیت میان توریست‌ها، در تعقیب بانکوک هستند. به گزارش مسترکارت، پایتخت تایلند بیش از هر شهر دیگری، 21.5 میلیون بازدیدکننده شبانه در سال 2016 داشته است. در مقایسه با آن، لندن دارای 19.9 میلیون بازدیدکننده که حداقل یک شب در این شهر اقامت داشته‌اند، بوده است؛ این درحالی است ‌که این عدد برای پاریس به 18 میلیون نفر رسید.

همچنین خاورمیانه و آسیا نیز نام خود را میان 10 پربازدیدترین شهرهای جهان، جای دادند. دبی با 15.3 میلیون بازدیدکننده در سال 2016 در رده چهارم قرار گرفت در حالی که سنگاپور با 12.1 میلیون نفر پشت سر نیویورک جای گرفت.

توریست‌ها اغلب به خرید کردن و خرج‌ کردن پول خود علاقه دارند، بر همین اساس طبق گزارشات، سال گذشته دبی در بالاترین رتبه در زمینه مخارج توریست‌ها قرار گرفته است. طبق آمار، توریست‌ها در سال 2016 حدود 31.3 میلیارد دلار در شهر دبی پول خرج کرده‌اند. لندن نیز با فاصله قابل توجهی با 14.8 میلیارد دلار در مکان دوم پس از دبی، قرار گرفته است.

برچسب‌ها: جهانخدماتفرهنگ و جامعه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.