30 نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ
قسمت اول ۷

۳۰ نکته برای جلوگیری از شکست استارت‌آپ

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۸ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

کار تیمی مستلزم نگاه درست و رعایت اصول است.

نوپانا: برای موفقیت استارت‌آپ‌ها، راه‌های زیادی وجود دارد. مهم‌ترین آنها داشتن عشق و علاقه به کار تیمی است. اما همین علاقه گاهی ممکن است باعث گرفتن یا نگرفتن تصمیماتی شود که آینده استارت‌آپ را به خطر می‌اندازند. با رعایت نکاتی که در ادامه می‌آیند از شکست استارت‌آپ خود جلوگیری کنید:

1- مانند یک ماموریت به استارت‌آپ نگاه کنید

داشتن هدف مشخص، لازمه شروع هر کار است. برای استارت‌آپ خود فراتر از این بیاندیشید و مانند یک ماموریت به آن نگاه کنید. سطح نگاه خود را بالاتر از پول قرار دهید و به فکر انسان‌ها باشید. با این نگاه، احتمال موفقیت شما بیشتر می‌شود.

2- روی استعداد خود متمرکز شوید

لازم نیست در چندین زمینه گوناگون متخصص شوید. روی یک کار یا ارائه یک سرویس تمرکز کنید. افراد باهوش معمولا دچار این خطا می‌شوند و تا آخر عمر، شاخه به شاخه می پرند و به جایی نمی‌رسند.

3- چیزی غیرممکن نیست

ناامید شدن آسان‌ترین کار دنیا است. همیشه کسانی هستند که به ما نه بگویند و ما را از کار دل‌زده کنند. اما نکته مهم استمرار در کار و رفع نواقص است. در این‌ صورت حتی اگر شکست بخورید، می‌دانید که تمام تلاش خود را انجام دادید و نشد.

4- نقشه راه داشته باشید

بسیاری از موسسان استارت‌آپ‌، باور نمی‌کنند که می‌توانند با برنامه‌ریزی به موفقیت‌های بزرگ دست‌ یابند، در حالی‌ که کافی است بر اساس نقشه راه و با نظم فعالیت‌ کرده تا پیشرفتی باورنکردنی را تجربه کنند.

5- همکاران خود را درک کنید

تیم استارت‌آپی مانند یک خانواده است و برای مدتی طولانی کنار هم زندگی می‌کنند. پس شناخت و درک متقابل یکی از ضروریات کار استارت‌آپی به‌ شمار می‌رود. در این میان، شرکا به شناخت بیشتری از هم نیاز دارند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید

برچسب‌ها: استارت‌آپموفقیت کسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا