استارت‌آپ‌ها ماهیت اقتصاد جهان را تغییر داده‌اند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: ۸

استارت‌آپ‌ها ماهیت اقتصاد جهان را تغییر داده‌اند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

زاهدی: درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در تکنولوژی هند از درآمد نفتی کشور ما بیشتر است.

نوپانا: محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تاثیر شرکت‌های دانش‌بنیان بر اقتصاد کلان گفت: شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان ماهیت اقتصاد جهان را تغییر داده‌اند و به سمت اقتصادهای بی‌وزن و تکنولوژی محور پیشروی کرده‌اند. با توجه به رشد قابل توجه آنها در اشتغال و تحرک اقتصاد و بازار، دولت لازم است در کنار کمک به توسعه استارت‌آپ‌ها، حمایت مالی و معنوی بیشتری از آنها داشته باشد تا شاهد اقتصاد شکوفاتری باشیم.

زاهدی در ادامه افزود: استارت‌آپ‌ها ضمن ایجاد اشتغال گسترده می‌توانند تاثیر زیادی در رفع نیازهای فناوری کشور به خصوص در بخش صنعت ایجاد کنند و از این طریق با نیروی ایجاد شده می‌توان شرایط لازم برای صادرات محصولات دانش‌بنیان را رقم زد.

(درباره این موضوع بیشتر بخوانید: بوروکراسی دست وپای فناوری را بسته است)

او با اشاره به تجربه کشور هند در صادرات فناوری به کشورهای دیگر اظهار داشت: بیشتر درآمد هند از منبع فناوری‌های جدید است. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در تکنولوژی هند از درآمد نفتی کشور ما بیشتر است. ما نیز با برخورداری از جوانان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با فناوری، می‌توانیم از چنین ظرفیت‌های ارزشمندی در جهت پیشرفت اقتصادی کشور بهره ببریم و در جهت اقتصاد غیرنفتی گام برداریم.

به گزارش نوپانا، وزیر سابق علوم خاطرنشان کرد: درست است که اشتغال‌زایی حاصل از استارت‌آپ‌ها در گام اول ممکن است از پنج تا نهایت صد نفر تجاوز نکند، اما نکته مهم اینجا است که پس از شروع کار استارت‌آپ‌ها و درست زمانی که محصول به بازار می‌رسد وارد چرخه صنعت می‌شود و می‌تواند اشتغال‌زایی میلیونی برای اکثریت جوانان جویای کار فراهم کند. بنابراین حمایت از استارت‌آپ‌ها ضروری است.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ‌ها در بازار جذابیت ایجاد می‌کنند)

برچسب‌ها: ایراناقتصاد دانش‌بنیاناستارت‌آپاشتغال
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.