استارت‌آپ‌ها باعث تحرک و جذابیت بازار می‌شوند
معاون پارلمانی دولت دهم: ۷.۵

استارت‌آپ‌ها باعث تحرک و جذابیت بازار می‌شوند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

فروزنده: استارت‌آپ‌ها برکات زیادی برای اقتصاد کشور به همراه دارند.

نوپانا: عضو هیئت‌ مدیره شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: فضای کسب‌وکار و دنیای تجارت در ایران و جهان به سمت تکنولوژی میل پیدا کرده است و اخیراً هم در حوزه IT، خدمات، مشاوره‌های فنی و حقوقی بسترهای خوبی برای این شکل از کسب‌وکارهای نوپا فراهم شده است.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگوی خود با خبرنگار نوپانا افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که حوزه‌های IT و فناوری دارند، لازم است دولت با حمایت از افراد خلاق این عرصه، موانع قانونی پیشِ‌روی آنها را رفع کند و با ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه بیشتر فعالیت استارت‌آپ‌ها را در کشور فراهم کند.

معاون پارلمانی دولت دهم درباره ریشه ناکامی بسیاری از این کسب‌وکارهای نوپا گفت: شکست بسیاری از استارت‌آپ‌ها در ایران به دلیل وجود روند بوروکراسی اداری طولانی است. این روند به قدری سخت طی می‌شود که بسیاری از نخبگان در میانه راه، از ادامه مسیر پشیمان می‌شوند و کسب‌وکار به نتیجه نمی‌رسد. در نتیجه با موانع زیادی که پیشِ‌روی این نوآوران قرار می‌گیرد، ناخودآگاه به سمت مشاغل کاذب هدایت می‌شوند.

(همچنین بخوانید: مدیران نگرش خود را اصلاح کنند)

استاد دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: استارت‌آپ‌ها برکات زیادی برای اقتصاد کشور به همراه دارند. کهنه شدن دانش تکنولوژی در ایران یکی از مهم‌ترین موانع تولید داخلی است. استارت‌آپ‌ها می‌توانند در بروزرسانی تکنولوژی و بازسازی و بهبود واحدهای فرسوده و افزایش تولید کشور نقش حیاتی داشته باشند.

او در ادامه گفت: دومین برکتی که استارت‌آپ‌ها برای اقتصاد به ارمغان می‌آورند، ایجاد جذابیت در بازار است، چرا که با دانشی که این شرکت‌ها در اختیار دارند، می‌توانند با بسته‌بندی‌های متفاوت، خدمات نوین، کیفیت بالا و توجه به خواسته و نیاز مشتری، در بازار جذابیت به وجود بیاورند و یک تنه اقتصاد را به تحرک وادارند.

فروزنده سومین اثر مثبت استارت‌آپ‌ها را چنین خواند: خدمات الکترونیک و خدمات پس از تولید که بین کالا، خدمت و سلیقه کاربران تناسب ایجاد می‌کند، از جمله مواردی است که شرکت‌های استارت‌آپی برای اقتصاد کشور به ارمغان می‌آورند. اقتصاد کشور به چنین خدمات و کیفیتی نیاز دارد. آنها همچنین با استفاده از خلاقیت و نوآوری و کاهش قیمت و بسته‌بندی‌های دقیق می‌توانند بازار را به مرحله بهتر و بالاتری ارتقا دهند، البته به شرطی که دولت چتر حمایتی خود را از سر این شرکت‌ها برندارد تا آنها درگیر هزینه‌های جاری و اولیه نباشند.

(همچنین بخوانید: شرایط جوانان ما با دیگر کشورها یکسان نیست)

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپنوآوریتولید داخلی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.