پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی
قسمت سوم ۸

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

انجام منظم بعضی از کارها، کارآفرینان را از همیشه موفق‌تر می‌کند.

نوپانا: کسی نمی‌تواند ادعا کند که بهترین کارآفرین دنیا است و بدون هیچ ایراد و اشتباهی کارش را انجام می‌دهد. اما در این‌که برخی از کارآفرینان با اختلاف زیادی از دیگران، بهتر عمل کرده و موفقیت بیشتری کسب می‌کنند، شکی نیست. بیشتر از استعداد، یادگیری و استفاده از تجارب دیگران آنها را از دیگران متمایز می‌کند. این کارآفرینان در برنامه روزانه خود، کارهایی انجام می‌دهند که شاید دیگران فکر کنند اهمیتی ندارند، اما در حقیقت راز موفقیت آنها، داشتن این عادت‌ها مثبت و سازنده است. قسمت سوم در این نوشتار ارائه می‌شود.

11- در دسترس اعضای تیم هستند

کارآفرینان موفق، هر روز هفته، تلاش می‌کنند اگر برای هر یک از افراد سوالی پیش آمد، پاسخ مناسبی بدهند. علاوه بر این، اعضای تیم می‌توانند به‌راحتی، حرف‌ها و نگرانی‌های خود را با این کارآفرینان در میان بگذارند.

12- بر موضوعات مهم تمرکز می‌کنند

هرچه کارآفرینان روی کار خود احاطه بیشتری داشته باشند، کمتر درگیر مشکلات کوچک و تصمیم‌گیری‌های کم‌اهمیت می‌شوند، در عوض آنها روی موضوعات مهم تمرکز می‌کنند و به اعضای تیم قدرت تصمیم‌گیری می‌دهند.

13- همیشه به فکر بهبود کارها هستند

برای کارآفرینان موفق، سکون، آزاردهنده است و آنها به هرچیزی با دید انتقادی نگاه می‌کنند و به این مسئله فکر می‌کنند که در آن موقعیت چه پتانسیل‌هایی نهفته است. آنها به محض کشف هر پتانسیل، به دنبال عملی کردن آن می‌روند و در هر وضعیتی به دنبال رشد هستند.

14- مراقبه می‌کنند

کارآفرینان بزرگ، به آرامش ذهنی اهمیت بالایی می‌دهند. آنها زمان‌هایی را به پاک کردن ذهن و آرامش گرفتن، اختصاص می‌دهند. کسانی که درگیر استرس‌ها و فشار کاری هستند، با انجام کارهایی مانند مراقبه می‌توانند این استرس‌ها را کاهش داده و بر تمرکز خود بیفزایند.

15- به استراحت خود اهمیت می‌دهند

کارآفرینان موفق، تمام روز را کار نمی‌کنند و بیش‌تر از تصور رایج، برای استراحت وقت می‌گذارند. آنها روزانه هشت ساعت می‌خوابند و به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند چرا که خواب، ذهن و جسم آنها را پویاتر می‌کند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت اول)

پنجاه نکته برای پیشرفت در کارآفرینی: (قسمت دوم)

برچسب‌ها: کارآفرینموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا