برخورد سلیقه‌ای با استارت‌آپ‌ها را کنار بگذارید
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: ۸

برخورد سلیقه‌ای با استارت‌آپ‌ها را کنار بگذارید

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

مسعود رضایی: کسب‌وکارهای نوپا، گنجینه مهمی برای اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود.

نوپانا: مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سال جاری از سوی رهبر انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، در این نام‌گذاری یک پیام نهفته است و آن اهمیت بالای اشتغال و تولید درجامعه کنونی است. امروز شاهدیم که بیکاری به یک مسئله بزرگ تبدیل شده است و اگر برای آن چاره‌ای نیندیشیم، باید منتظر یک بحران باشیم.

رضایی افزود: همه مسئولان در اوضاع کنونی اقتصاد ایران، توجه زیادی به اهمیت اشتغال‌زایی و افزایش تولید داخلی دارند که این امر منوط به سرمایه‌گذاری است، چرا که اشتغال پایدار از طریق سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود، بنابراین از هر راه ممکن، باید جاذبه لازم را برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کرد.

عضو سابق کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس اظهار داشت: تجربه اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد که همگی از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها توانسته‌اند به رونق اقتصادی برسند. تحقیقات نشان می‌دهد کسب‌وکارهای نوپا، نخبگان را از سایر کشورها به داخل کشور جذب می‌کنند، از همین رو استارت‌آپ‌ها گنجینه مهمی برای اقتصاد هر کشوری محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کشورهای توسعه‌یافته با جذب نخبگان فناوری از دیگر کشورها به ایجاد سرمایه و تولید می‌پردازند که درنهایت به ایجاد اشتغال پایدار می‌انجامد، به همین دلیل ما نیز با بهره‌گیری از تجارب دیگر کشورها در این زمینه، لازم است بدون ترس، از تجربه دیگر کشورها بهره ببریم تا بتوانیم به اهداف اقتصادی خود دست یابیم.

عضو کمیسیون بین‌المجالس جهانی خاطرنشان کرد: باید به استارت‌آپ‌ها اعتماد کرد، چراکه همین حمایت از آنها می‌تواند انگیزه تولید را در آنان تقویت کند، همچنین باید امکانات و فرصت‌های لازم را به این کسب‌وکارها ارائه کرد تا شاهد افزایش بازدهی آنها درکوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

او با اشاره به برخی مانع‌تراشی‌ها که بر سر راه استارت‌آپ‌ها ایجاد می‌شود گفت: متاسفانه به جای حمایت از نخبگان حوزه آی‌تی، شاهدیم برخی با مانع‌تراشی، فیلترکردن گاه و بی‌گاه و برخورد سلیقه‌ای با آنان، موجب بی‌انگیزگی در فعالان شرکت‌های دانش بنیان می‌شوند که رفع این معضل، نیازمند همراهی بیشتر مسئولان، وضع قوانین مناسب، فرهنگ‌سازی به وسیله رسانه‌ها و جلوگیری از اقدامات مخرب است.

(همچنین در این زمینه بخوانید: در زمینه آی‌تی، قابلیت درآمدزایی میلیونی داریم)

برچسب‌ها: ایرانقوانیناستارت‌آپدانش‌بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.