چراغ خطر پشت کلاه ایمنی
ایده جالب برای کاهش تصادف موتورسواران ۵.۵

چراغ خطر پشت کلاه ایمنی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

با چراغ‌های خطی و کوچکی که روی کلاه ایمنی نصب می‌شود، اکثر موتورسواران در میدان دید سایر رانندگان قرار می‌گیرند.

نوپانا به نقل از جام‌جم آنلاین: یک استارت‌آپ درکالیفرنیا اخیراً کمپینی برای نصب چراغ‌های خطر به کلاه ایمنی موتور سواران راه انداخته است. این چراغ‌ها بدون نیاز به نصب هیچ سیستم و وسیله اضافه‌ای، به صورت خودکار با کاهش سرعت (حتی اگر ترمزی گرفته نشده باشد) دیگران را خبر می‌کند.

با چراغ‌های خطی و کوچکی که روی موتورسیکلت‌ها وجود دارد، اکثر موتورسواران در میدان دید سایر رانندگان قرار می‌گیرند.

علاوه بر صد عدد LED با توانایی بالا، این کلاه یک شتاب‌سنج و یک حسگر ژیروسکوپ نیز دارد که مستقل از موتورسیکلت کار می‌کند و نیازی به اتصال به موتور ندارد.

این سنسورها می‌توانند کاهش سرعت را تشخیص دهند، فرقی هم ندارد که این کاهش در اثر حرکت دنده معکوس باشد یا تأثیر مستقیم خود سیستم ترمز است. زمان معکوس دادن (استفاده از ترمز موتور) سیستم هشدار دهنده فعال نمی‌شود و با این چراغ‌ها می‌توان ضعف حاصل را جبران کرد.

چراغ‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که تا زاویه 120 درجه دیده می‌شوند. بنابراین حتی برای خودروهایی که در مجاورت موتورسیکلت هستند هم قابل مشاهده خواهد بود.

هنگامی که چراغ‌ها را روشن می‌کنیم چراغ قرمز رنگی روشن می‌شود که در دو حالت ممتد و یا چشمک‌زن تنظیم می‌شود. در هر دو حالت، وقتی سنسورها متوجه کاهش سرعت می‌شوند، چراغ‌ها روشن شده و نور قوی ساطع می‌کنند. حتی در حالت قرمز ممتد، در هنگام ترمز شدید، حالت چشمک‌زن برای جلب توجه بیشتر فعال می‌شود.

این کلاه، با باتری 2هزار و ششصد mAh لیتیوم یونی قابل شارژ، می‌تواند هشت ساعت کار کند، با استاندارد IP64 ضد آب است و در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده می‌شود. تنها 170 گرم وزن دارد و فضای هشت در 16 سانتی‌متری را پشت کلاه ایمنی اشغال می‌کند.

این چراغ‌ها توسط 2 آهن‌ربای نئودیمیُمی به کلاه‌ها وصل می‌شوند. این راحتی در نصب، به موتورسواران اجازه می‌دهد که از یک چراغ در چند کلاه استفاده کنند و فقط کافی است برای هر کلاه، یک آهن‌ربای اضافه به قیمت 10 دلار بخرند. به گفته طراحان، این چراغ‌ها روی اکثر کلاه‌ها جا می‌گیرد و در تصادفات هم ایمن است؛ چرا که آهن‌ربای آن قبل از آنکه صدمه ببیند، جدا شده و خطری ندارد.

این چراغ خطرها در آپریل سال 2018 با قیمت 149 دلار به بازار عرضه خواهند شد.

(همچنین بخوانید: اتومبیل جدیدی که شبیه موتورسیکلت است)

برچسب‌ها: استارت‌آپخلاقیتنوآوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.