استارت‌آپی برای بازیافت و استفاده مجدد
ارزش کالاهای خود را نشان دهید ۷

استارت‌آپی برای بازیافت و استفاده مجدد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

دو تن از مدیران اجرایی تسلا، شرکت «ردوود متریالز» را راه‌اندازی کرده‌اند.

نوپانا: شرکت بزرگ تسلا و به‌خصوص مدیر آن ایلان ماسک، در زمینه‌های گوناگونی دست به ابتکار و نوآوری می‌زند و به‌تازگی نیز خبرساز شده است. اما این‌بار، دو تن از مدیران اجرایی این شرکت پشت ایده جدید آنها هستند.

به گزارش نوپانا، این دو مدیر اخیراً مدارکی از تاسیس یک استارت‌آپ جدید به انتشار گذاشته‌اند. شرکتی که هنوز در مورد چیستی آن گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد و کسی نمی‌تواند به‌طور حتمی بگوید هدف آنها از این کار چیست.

این شرکت جدید که ردوود متریالز (Redwood Materials) نام دارد توسط جفری استراوبل (Jeffrey Straubel) هم‌بنیان‌گذار تسلا و مدیر کنونی بخش اجرایی، به‌اتفاق اندرو استیونسون (Andrew Stevenson) مدیر پروژه‌های ویژه تسلا و مدیرکل بخش اجرایی این شرکت، راه‌اندازی شده است.

این شرکت در یکی از دفاتر قدیمی تسلا در شهر ردوود در ایالت کالیفرنیا شروع به فعالیت کرده است. جایی که علاوه بر این شرکت، بخش حقوقی تسلا، مشاوران این شرکت و همچنین موسسه‌ای با عنوان وایز مایند (Wise Mind) یا همان «ذهن خردمند» قرار دارند.

برای شروع به‌کار این استارت‌آپ، 2 میلیون دلار، از منبعی که هیچ جایی اسمی از آن برده نشده، سرمایه اختصاص داده شده است.

شعار این استارت‌آپ، می‌تواند بیشتر از هرچیزی ما را با مدل کاری آن آشنا کند: بازیافت، بازتولید، استفاده دوباره.

در وبسایت این استارت‌آپ نیز این جمله بیشتر از هر نوشته دیگری به چشم می‌خورد: ارزش کالاهای خود را نشان دهید.

در این شرکت از یک سیستم بازیافت پیشرفته استفاده می‌شود و پروسه کار کاملا مدرن و اتوماتیک است. اما سخنگوی این شرکت بیشتر از این اطلاعات، در مورد ماجراجویی جدید تسلا، چیزی به خبرنگاران نگفته است.

استراوبل که هر مدلی از کسب و کار، که بتوان آن را به تسلا ربط داد، را تاسیس می‌کند، سال گذشته در یک مصاحبه گفته بود که به مسئله بازیافت مواد مختلف علاقه زیادی دارد و تسلا بر اساس یک برنامه‌ریزی جدید، تصمیم به بازیافت باتری‌های موجود در چرخ‌های الکترونیکی را دارد تا بتوان دوباره آنها را مورد استفاده قرار داد.

در زمینه ماجراجویی تازه این شرکت، حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. اما همه کسانی که درمورد این استارت‌آپ بازیافت کنجکاو شده‌اند، در موردش اتفاق نظر دارند و آن هم این است که به‌زودی شگفتی جدیدی از این تیم خلاق رونمایی می‌شود و تکنولوژی یک قدم به جلو حرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها: تکنولوژیشرکتاستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا