کسب‌وکار جدید مدیران پیشین گوگل
راز ماهی پیکاسو چیست؟ ۷

کسب‌وکار جدید مدیران پیشین گوگل

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

 بهبود رضایت شغلی و تعادل کار و زندگی، اهداف استارت‌آپ هومو است.

نوپانا: مدیر سابق روابط عمومی گوگل در حال راه‌اندازی استارت‌آپی است که در زمینه رضایت شغلی و تعادل کار و زندگی فعالیت می‌کند.

لازلو بوک (Laszlo Bock)، که در اواسط سال 2016 از این شرکت کنار رفته بود، در صفحه شخصی خود اعلام کرد که همراه با یکی دیگر از مدیران این شرکت به نام واین کروسبی (Wayne Crosby) در حال تاسیس یک شرکت با نام هومو (Humu) است.

کروسبی که از سال 2007 بخش مهندسی نرم‌افزار گوگل را مدیریت می‌کند، در این مورد می‌گوید: ماموریت ما این است که در همه جا و با استفاده از روش‌های علمی، ماشین‌ها، آموزش و همچنین اشتیاق، محیط کار را بهتر کنیم. مسئله‌ای که ساعات زیادی از روز مردم را شامل می‌شود و هنوز هم اکثر مردم هر جامعه از شرایط کاری خود رضایت آن‌چنانی ندارند.

به گزارش نوپانا، تنها یک خبر کلی منتشر شده است و هنوز دقیقاً مشخص نیست که قرار است این دو نفر چه‌کار کنند. آنها تنها وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند که در صفحه اول آن تصویر یک ماهی است که «humuhumunukunukuapua» نام دارد و در بعضی جاها به آن، ماهی پیکاسو نیز می‌گویند. این ماهی در آب‌های جزایر هاوایی زندگی می‌کند.

هومو ممکن است یک استارت‌آپ کاریابی و استخدام باشد. زیرا آقای بوک در این زمینه تجربه‌های زیادی دارد. و در کمپین‌های تبلیغاتی و سیاسی زیادی نشان داده است که به‌خوبی می‌تواند مردم را جمع کند. از طرفی گوگل نیز به‌دنبال راه‌حلی برای مدیریت استخدام و راحت‌تر کردن فرآیند کاریابی است.

این استارت‌آپ همچنین می‌تواند یک مرکز ارائه خدمات در زمینه روابط عمومی باشد، یا حتی ممکن است به‌خاطر پیشینه مهندسی کروسبی، در زمینه تولید نرم‌افزار فعالیت کند.

به هر حال،  گمانه‌زنی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و این دو مدیر اسبق گوگل، تا کنون بیشتر درگیر استخدام افراد متخصص برای تیم خود هستند و راز کار خود را هنوز فاش نکرده‌اند.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپایده
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا