25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی
قسمت چهارم ۸

۲۵ نوع از بهترین عادت‌های زندگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

اگر می‌خواهید موفق و خوشحال بمانید، حتماً روی این نکات کار کنید.

نوپانا: حدود نیمی از حرف‌هایی که می‌زنیم، کارهایی که می‌کنیم و واکنش‌هایی که از خود نشان می‌دهیم، ریشه در عادت‌های رفتاری ما دارد. عادت‌ها بر اثر تکرار به‌وجود می‌آیند و بخش مهمی از زندگی ما هستند.

عادت‌ها، خوب و بد دارند و ترک برخی از آنها به‌نظر غیرممکن می‌رسد. از طرفی تغییرات کوچک در برخی از آنها می‌تواند زندگی ما را متحول کند. نیازی به غبطه خوردن نیست و با تمرین می‌توان بهترین‌ها را به زندگی روزانه خود وارد کرد. در ادامه فهرستی از بهترین عادات افراد موفق و سرزنده، آورده می‌شود.

16- کمک کردن

در مسیر موفقیت، افراد معمولاً دیگران را فراموش می‌کنند. این ذهنیت باید همیشه در ذهن ما باشد که همه‌چیز پول و درآمد نیست. پول صرفاً برای آرامش ما است و نه برای دور کردن ما از خانواده و دوستان و فرزندان. در طول روز حتما برای اطرافیان خود وقت بگذارید و در صورت بروز مشکل، به کمک آنها بروید.

17- شبکه

انزوا و تک‌روی، هیچ‌کس را به موفقیت نرسانده است. هر موفقیت بزرگی حاصل کار تیمی و حمایت‌های دیگران است. داشتن ارتباط فقط به معنی شناختن دیگران نیست، بلکه ارزش دادن و کمک کردن به آنها است که یک شبکه ارتباطی خوب را به وجود می‌آورد.

18- مقابله با ترس‌ها

اکثر زمان روزانه افراد با فکر به ترس‌ها و نگرانی‌های‌شان از بین می‌رود. فکر کردن به وقایع گذشته و یا ترس از موقعیت‌های آینده هیچ سودی برای شما ندارد و تنها زمان حال شما که تنها موقعیت واقعی زندگی‌ است را هدر می‌دهد. از ترس‌های کوچک شروع کنید و قدم به قدم آنها را بر اساس برنامه‌ای منظم، کنار بگذارید تا طعم زندگی را بچشید.

19- عمل کنید

شاید کلیشه‌ای به نظر برسد، اما برای موفقیت و زندگی بهتر، بسیار مهم و کاربردی است. هر کسی فکر می‌کند این مسئله را درک کرده، اما در حقیقت تنها تعداد معدودی از افراد عمل‌گرا هستند و اکثر مردم در مرحله حرف زدن باقی می‌مانند. روزی 15 دقیقه به سراغ انجام کار جدیدی بروید و کم‌کم این زمان را بیشتر کنید. بعد از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد چقدر با عمل‌گرایی فاصله داشته‌اید.

20- دنبال کردن یک مسیر

داشتن نقشه راه، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر کارآفرین و هر فرد موفق است. زندگی بدون داشتن برنامه‌ریزی بلندمدت، دشوار می‌شود و هر مدل برنامه‌ریزی نیازمند مشخص کردن مسیر و استراتژی مخصوص به خود است. حتی اگر برنامه مشخصی دارید، بهتر است یک برنامه دوم نیز داشته باشید که در صورت عدم موفقیت در مسیر اول، سردرگم نشوید.

این مطلب را در قسمت‌های بعدی دنبال کنید.

همچنین بخوانید: 

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت اول)

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت دوم)

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت سوم)

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا