25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی
قسمت سوم ۸

۲۵ نوع از بهترین عادت‌های زندگی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

اگر می‌خواهید موفق و خوشحال بمانید، حتماً روی این نکات کار کنید.

نوپانا: حدود نیمی از حرف‌هایی که می‌زنیم، کارهایی که می‌کنیم و واکنش‌هایی که از خود نشان می‌دهیم، ریشه در عادت‌های رفتاری ما دارد. عادت‌ها بر اثر تکرار به‌وجود می‌آیند و بخش مهمی از زندگی ما هستند.

عادت‌ها، خوب و بد دارند و ترک برخی از آنها به‌نظر غیرممکن می‌رسد. از طرفی تغییرات کوچک در برخی از آنها می‌تواند زندگی ما را متحول کند. نیازی به غبطه خوردن نیست و با تمرین می‌توان بهترین‌ها را به زندگی روزانه خود وارد کرد. در ادامه فهرستی از بهترین عادات افراد موفق و سرزنده، آورده می‌شود. قسمت سوم:

11- خودانگیزشی

به خود انگیزه دادن یا همان «خودانگیزشی» در زمان‌هایی دشوار می‌شود. به‌خصوص زمانی که کارها پیچیده می‌شوند و همزمان چند کار نصف‌ونیمه داریم. اما یکی از بهترین راه‌های ممکن برای این مسئله این است که برای انگیزه گرفتن نگاه‌مان به بیرون نباشد و خود منبع الهام باشیم. در این زمینه مطالعه کنید و داستان زندگی افراد موفق را الگوی خود قرار دهید.

12- پس‌انداز کردن

هیچ‌کدام از عادت‌های گفته شده بدون این مورد معنای زیادی ندارند. اگر بگوییم آینده‌نگر هستیم و برای آینده نه سرمایه‌ای جمع کنیم و نه در جایی سرمایه‌گذاری کنیم، حرف خود را نقض کرده‌ایم. باید کم کم سرمایه خود را به جایی برسانیم که حداقل تا 6 ماه دغدغه مالی نداشته باشیم.

13- داشتن فکر اقتصادی

داشتن فکر اقتصادی درست یکی از ویژگی‌های بزرگ افراد موفق است. بنجامین فرانکلین می‌گوید: یک سوراخ کوچک ممکن است یک کشتی بزرگ را غرق کند.

باید از کوچک‌ترین هزینه‌کردهای خود نیز باخبر بود و همه خرج‌ها را مهم تلقی کرد. این‌کار باعث می‌شود در موارد بزرگ‌تر دقیق‌تر عمل کنید.

14- یادگیری

معلم خودتان باشید و برای هر روز عادت کنید به اینکه چیز تازه‌ای یاد بگیرید. این‌کار را مانند یک وظیفه بدانید و بعد از مدتی خواهید دید که تا چه اندازه پیشرفت کرده‌اید. با وجود این همه اطلاعات زیادی که از طریق اینترنت و کتاب‌ها در دسترس است، کسی نمی‌تواند بگوید این کار دشواری است.

15- منظم کردن

وقتی در محیطی به هم ریخته باشیم، اولین چیزی که از بین می‌رود تمرکز است. هر روز زمان خاصی را به منظم کردن محیط و خانه خود اختصاص دهید. بر اساس تحقیقاتی، انجام این‌کار روی بخشی از مغز تاثیر مستقیم می‌گذارد و باعث می‌شود با دیدن محیط منظم، فرد نسبت به کارها راغب‌تر و متمرکز‌تر باشد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت اول)

25 نوع از بهترین عادت‌های زندگی(قسمت دوم)

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا