هوش مصنوعی، خطرپذیری سلامت را پیش‌بینی می‌کند
کلینیک پزشکی همراه ۷

هوش مصنوعی، خطرپذیری سلامت را پیش‌بینی می‌کند

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

اپلیکیشن اودوم، مانند یک کلینیک پزشکی کامل، سلامت کاربران را تحت نظر دارد.

نوپانا: به‌تازگی مرکز تحقیقاتی وی‌تی‌تی (VTT)، که در کشور فنلاند فعالیت می‌کند، یک مجموعه تحلیل داده که مبتنی بر هوش مصنوعی است را در قالب یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند، با نام اودوم (Odum)، ارائه کرده است.

این اپلیکیشن قادر است میزان خطرپذیری سلامت کاربران خود را محاسبه کند و در صورت نیاز برای داشتن زندگی سالم‌تر، آنها را راهنمایی کند. اپلیکیشن اودوم برای افرادی که احتمال خطر بیماری در آنها بیشتر است، یک بخش آزمایش‌گیری و دستورالعمل دارد که فرد را تا بهبودی کامل همراهی می‌کند.

به گزارش نوپانا، مارک ون‌گیلز (Mark van Gils) که یکی از مدیران و پژوهشگران این پروژه است می‌گوید: بر اساس الگوریتمی که توسط وی‌تی‌تی ارائه شده است، می‌توان خطراتی که در فضای کاری، سلامت افراد را به خطر می‌اندازد را در مدت‌زمان 12 ماه، با دقت 80 درصد پیش‌بینی کرد. با این اپلیکیشن می‌توان یک مجموعه آماری خوب از سلامت افراد و کارهای انجام شده در زمینه بهبود این اوضاع به دست آورد.

یوکا سوانسون (Jukka Suovanen)، مدیر عامل استارت‌آپ اودوم بر این باور است که این اپلیکیشن می‌تواند بسیاری از هزینه‌های درمانی را برای مردم کم کند و طول عمر افراد را افزایش دهد.

شرکت وی‌تی‌تی، یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی اروپا در زمینه تکنولوژی به‌شمار می‌رود. این شرکت به تیم‌های دیگر در زمینه گسترش و بهبود سلامتی مردم کمک‌های زیادی می‌کند. تیم‌هایی که روز‌به‌روز، سطح دانش و تکنولوژی‌ در بخش سلامت را ارتقا می‌دهند.

برچسب‌ها: تکنولوژیاستارت‌آپجهانسلامت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا