راه‌اندازی استارت‌آپ در کمتر از یک هفته
با کمک فناوری‌های جدید ۶.۵

راه‌اندازی استارت‌آپ در کمتر از یک هفته

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۸:۰۰ | ۹ دقیقه

راهکارهای کوچک و ظریفی وجود دارد که با به‌کارگیری آنها می‌توان سرعت موفقیت در استارت‌آپ را به حداکثر رساند.

نوپانا به نقل از فودنا: هشت راه برای راه‌اندازی استارت‌آپ آنلاین شما در کمتر از یک هفته وجود دارد. شما باید ماه‌ها وقت صرف کنید تا بتوانید یک استارت‌آپ را به مرحله اجرا برسانید و آن را برای تمام زمینه‌ها آماده کنید. حالا وقت آن است که یک استارت‌آپ واقعی و سریع راه بیندازید.

با بهره‌گیری از تمام ابزارهای باورنکردنی و فناوری‌هایی که وجود دارد، می‌توانید استارت‌آپ خود را در کمتر از یک هفته راه‌اندازی کنید.

نحوه انجام کار است که اهمیت دارد:

هویت ‌سازمانی

یک لوگو یا شعار برای استارت‌آپ شما معجزه می‌کند. شعار و لوگو می‌تواند ناشی از پیشنهادات و تفکرات برخی آدم‌ها یا استفاده از یک هنرمند مستقل باشد.

شما می‌خواهید زمان زیادی را صرف بررسی طرح‌های مختلف کنید که یک هنرمند خلق کرده است، یا حتی گزینه‌های خود را برای رأی‌گیری به اطراف بفرستید. داشتن نظرات مختلف در کنار شما، برداشت‌های زیادی را فراهم می‌کند که می‌تواند یک‌راه خوب برای ارزیابی این باشد که چگونه مخاطبان شما به لوگو یا شعار واکنش نشان می‌دهند.

دامنه و سایت

ایمن‌سازی نام دامنه شما مهم است و شما می‌توانید با آن وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید. اگر نمی‌توانید به سایت‌های «.com» دسترسی داشته باشید، پسوندهای قابل‌قبول زیاد دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در اغلب مواقع، شما می‌توانید نام تجاری خود را تنظیم کنید تا جدا از باقی صنعت شما باشد.

رسانه‌های اجتماعی

به‌ احتمال‌ زیاد، شما افراد زیادی در اطراف خود دارید که دوست دارند در مورد کسب‌وکار جدید شما آگاه شده و با یک لینک به سایت شما وصل شوند.

بنابراین از زمانی که شما وب‌سایت خود را ایجاد می‌کنید، می‌خواهید در تمام رسانه‌های اجتماعی به‌ راحتی در دسترس باشید. این به معنی راه‌اندازی حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی است.

این نیز ایده خوبی است که یک صفحه در شبکه اجتماعی لینکداین داشته باشید.

وب‌سایت و گرافیک

طی آن چند هفته‌ای که از یک طراح گرافیک استفاده می‌کنید تا سایت شما را تحویل دهد، می‌توانید از شرکت‌های جدیدی مانند BoldGrid کمک بگیرید که به ‌سرعت یک سایت جذاب و آماده به شما تحویل می‌دهد. بنابراین شما می‌تواند بازاریابی خود را آغاز کنید و روی آن متمرکز شوید.

تاد رابینسون می‌گوید: «سایت BoldGrid به کارآفرینان کمک می‌کند تا روی چیزی که بیشترین اهمیت را در کسب‌وکار آنها دارد تمرکز کنند. یک وب‌سایت نباید مانع راه‌اندازی یک ایده بزرگ باشد.»

بازاریابی اولیه

درست کردن یک ایمیل اولیه که در آن کسب‌وکار شما را معرفی می‌کند و به اشتراک می‌گذارد از مزایای کلیدی است که شما را از بقیه متمایز می‌کند. استفاده از سرویس MailChimp برای فرستادن و پیگیری بازاریابی‌ها، در ماه آینده موفقیتی در کسب‌وکار شما ایجاد خواهد کرد.

هر پاسخی که دریافت کنید، می‌تواند اساس بازاریابی آینده شما را شکل دهد. بنابراین این پاسخ‌ها مهم هستند و باید به دنبال نرم‌افزاری مانند نرم‌افزار CRM باشید که به شما امکان ساخت یک پایگاه اطلاعات تماس بدهد. این نرم‌افزار می‌تواند بینش‌های خاص درباره هر چشم‌اندازی را ضبط کند تا محتوای بازاریابی بهتر شود.

اتوماسیون و ابزار

در زمان راه‌اندازی یک کسب‌وکار، ابزار بسیار مهم هستند. ابزار به شما کمک می‌کنند بسیاری از کارها را خودکار انجام دهید و روبه‌جلو حرکت کنید. بنابراین شما می‌توانید روی چشم‌انداز و مشتریان خود تمرکز کنید.

یکی از فناوری‌های ایده‌آلی که می‌توانید به کسب‌وکار خود اضافه کنید، Hootsuite است. جایی که شما می‌توانید تمام پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی را درباره خود ببینید. این برنامه به شما می‌گوید که مردم در حال صحبت کردن درباره کمپانی شما هستند. بنابراین شما می‌توانید با مخاطبان رو به رشد خود درگیر شوید.

همچنین ممکن است بخواهید ابزاری مانند chatbot اضافه کنید که مسئولیت رسیدگی و پاسخ‌دهی به سؤالات مشتریان شما را برعهده می‌گیرد. ابزارهایی مانند ChattyPeople می‌تواند به ‌عنوان یک سیستم یکپارچه پیام‌رسانی فوری عمل کند و موجب صرفه‌جویی در وقت، کار و هزینه شما می‌شود.

اضافه کردن به تیم

با وجود خودکار بودن سیستم، باید کارهای زیادی را خود انجام دهید. ممکن است زمان مناسبی برای اضافه کردن افراد به تیم شما باشد. مثلاً استخدام افرادی به‌ عنوان کارمند آزاد تا مسئولیت رسیدگی به محتوای بازاریابی، رسانه‌های اجتماعی و یا نیازهای IT شما را به عهده بگیرد.

 صورت‌حساب و پرداخت

برای صدور صورت‌حساب و پرداخت در محل فرایندی را دنبال کنید که از ابتدای کار، مخاطبان را به خرید از شما تشویق کند. بهترین گزینه استفاده از یک سامانه آنلاین پرداخت است.

سامانه‌هایی که راه خرید ارزان در فرایند پرداخت با کارت اعتباری را فراهم می‌کنند، دقیقا همان روشی است که مشتریان بیشتری را به دلیل امنیت و راحتی بیشتر جذب می‌کند. راه انداختن چنین سیستمی، برای پرداخت و صورت‌حساب به شما کمک می‌کند که فوراً به جریان پول نقد دست پیدا کنید.

(درباره این موضوع، این گزارش را نیز بخوانید: ویژگی‌های نامناسب برای کار در استارت‌آپ)
(همچنین بخوانید: راه‌های تأثیر استارت‌آپ شما روی دیگران)

برچسب‌ها: کارآفریناستارت‌آپموفقیت تکنولوژیکسب‌و‌کاراپلیکیشنپیشتازانتجارت الکترونیک
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.