راه‌های تأثیر استارت‌آپ شما روی دیگران
نکات طلایی برای بازخورد مثبت ۶.۵

راه‌های تأثیر استارت‌آپ شما روی دیگران

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۷:۰۰ | ۷ دقیقه

تأثیر اولیه‌ یک استارت‌آپ چیزی بیشتر از یک دست دادن محکم، لباس شیک یا یک لبخند صادقانه است.

نوپانا به نقل از دریک‌آنلاین: این یک امر آشکار است که استارت‌آپ شما همانند فرزندتان است و وقتی نوبت به معرفی آن به دنیا می‌رسد، طبیعتاً می‌خواهید که همه آن را همانند خودتان دوست بدارند.

اما تأثیر اولیه‌ یک استارت‌آپ برخلاف تأثیر اولیه‌ای که کارآفرینان انفرادی روی دیگران می‌گذارند، چیزی بیشتر از یک دست دادن محکم، یک لباس شیک یا یک لبخند صادقانه است.

می‌توان گفت که ترکیب وقایع و مکالمات مختلفی که در طی چندین ماه به طور هماهنگ رخ داده‌اند، در این امر تأثیرگذار هستند.

در روزهای ابتدایی استارت‌آپ‌تان، روی هر کسی که با آن برخورد دارید تأثیر می‌گذارید. چه می‌خواهد روزنامه‌نگار باشد، چه سرمایه‌گذار یا یک آدم با نفوذ در کار یا حتی پیک موتوری پیتزافروشی محل. هر فعل و انفعالی که دارید به نحوی معرف استارت‌آپ‌تان است.

همینطور که وارد این مقطع حیاتی تأثیر اولیه می‌شوید به یاد داشته باشید که این چهار نکته‌ زیر را انجام دهید:

 هویتتان نمایان باشد

اگر به سوی یک ملاقات یا یک مراسم رهسپار هستید، هویت‌تان را فراموش نکنید. سرمایه‌گذاران کارآفرین و تصمیم‌گیرندگان اصلی، آنقدر با افراد مختلف سر و کار دارند که بعد از مدتی همه‌ افراد برایشان یکی می‌شود. به همین خاطر مهم است که با کلمات، رفتار و مدل خاص خود از دیگران متمایز باشید.

اگر به وب‌سایت یک شرکت موفق سری بزنید، بلافاصله متوجه خواهید شد که از غیرعادی بودن استقبال می‌کنند و از همکاری با شرکت‌های یاغی لذت می‌برند. آنها نه تنها این حقیقت را به صورت نوشتار بیان کرده، بلکه به صورت حضوری هم نشان می‌دهند. آنها اطمینان حاصل می‌کنند که حرف‌ها، اعمال و ظواهرشان همگی به تأثیری که می‌خواهند به آن برسند کمک کند. از لباس بتمنی که یکی از کارمندان بر تن دارد گرفته تا نشان دایناسوری که مدیر مجموعه بر روی کت چرمی‌اش سنجاق می‌کند.

شخصی که با او صحبت می‌کنید را بالا ببرید.

اینکه شخصی فکر کند شما باهوش و جذاب هستید، خوب است ولی اینکه او فکر کند شما فکر می‌کنید که او باهوش و جذاب است حتی بهتر است. همه‌ ما کسی را می‌شناسیم که همیشه راهی پیدا می‌کند که ما احساس خوبی راجع‌ به خودمان داشته باشیم. این یک مهارت حیاتی برای کارآفرینان است.

یک راه خوب برای رسیدن به این مهم این است که علاقه‌ خود را به دیگران نمایان کنید. نامشان را به خاطر بسپارید، درمورد پیشینه‌شان از آن‌ها سوال کنید و سرگرمی‌ها و علایقشان را پیدا کنید. انجام این کار یک روش صادقانه برای خلق ارتباط انسانی است که من باور دارم قوی‌ترین نوع تاثیر اولیه‌ای است که شما و شرکت‌تان می‌توانید روی دیگران بگذارید.

یاد بگیرید از نقاط ضعفتان استفاده کنید

ضعیف بودن از نظر استراتژیکی، یک راه مسلم برای به وجود آوردن یک رابطه‌ صادقانه است. «استراتژیک» چرا که پیشنهاد نمی‌شود تاریک‌ترین و عمیق‌ترین ترس‌ها و رازهایتان را با هرکسی در میان بگذارید؛ بلکه، آن مقدار اطلاعات در اختیار طرف مقابل بگذارید که نشان دهد انسان شجاعی هستید که چندین نقطه‌ضعف دارد.

یکی از بهترین کارهایی که در یک مکالمه می‌توانید انجام دهید، این است که کاری کنید که شخص مقابل راحت باشد و حس کند مورد احترام و تحسین است. با در میان گذاشتن ضعف‌هایتان از «کاری بودن» امر می‌کاهید و یک رابطه می‌سازید. بیشتر افراد داشتن یک رابطه‌ دوستانه را ترجیح می‌دهند و فکر می‌کنم تعجب کنید که چقدر این امر می‌تواند بر جنبه‌ی کاری قضایا تأثیرگذار باشد.

اعتماد‌به‌نفس فراموش نشود

با اینکه حرف‌ها، اعمال و مدل یک استارت‌آپ همگی نکات کلیدی هستند، ولی اگر مقدار زیادی اعتمادبه‌نفس، آن‌ها را همراهی نکند ارزش زیادی ندارند. برای شروع، می‌توان گفت که اگر درخصوص لباس‌هایتان حس خوبی داشته باشید، این حس می‌تواند به شما کمک کند. پس شلوار، شال یا لباس مورد علاقه یا هر چیزی که باعث می‌شود حس یک میلیونر را داشته باشید، بر تن کنید. همچنین، این را در نظر بگیرید که می‌توانید قبل از حضور در یک مراسم بزرگ، بهترین ژست قدرتمندانه‌ خود را تمرین کنید.

تأثیر اولیه‌ استارت‌آپ شما در یک مقطع زمانی به وجود می‌آید نه یک لحظه‌ خاص، ولی با این حال این تأثیر اولیه به شدت بستگی به این دارد که شما و دیگر کارمندان‌تان چگونه خود را در مواجهه با دیگران نشان می‌دهید.

دنیای کسب‌وکار هیچ‌گاه نمی‌خوابد. هیچ‌وقت نمی‌دانید به چه کسی برخواهید خورد و هیچ‌وقت هم نمی‌دانید آن پیک موتوری پیتزا فروشی چه می‌داند.

پس می‌ارزد که آماده باشید.

(همچنین در این‌باره بخوانید: اهمیت واقع‌گرایی برای کسب موفقیت)

(همينطور بخوانيد: 20 روش خوشایند کردن محیط کار؛ قسمت اول)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.