موارد استارت‌آپی که باید روی آنها تمرکز کرد
راه شکست‌ نخوردن ۸

موارد استارت‌آپی که باید روی آنها تمرکز کرد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

نکات مقدماتی کار استارت‌آپی را به هیچ عنوان نباید ساده گرفت.

نوپانا: آینده هر استارت‌آپی موفقیت نیست و همزمان با موفقیت بسیاری، تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها، یعنی بیش از 90درصد از آنها، شکست می‌خورند. دلیل این کار، بی‌توجهی کارآفرینان به نکات اساسی و تمرکز بیش از حد آنها روی موضوعاتی است که در برهه زمانی خاصی، ضرورت آن‌چنانی ندارند. نکاتی که در ادامه می‌آید حاصل بررسی دلایل شکست‌های اخیر برخی از استارت‌آپ‌ها است. این موارد به‌صورت پرسش‌هایی مطرح می‌شوند که باید قبل از شروع کار آنها را مرور کرد:

آیا کارآفرین هستید؟

مانند هر کاری، کارآفرین بودن نیز نیاز به توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی خاصی دارد. اما متاسفانه با بیشتر شدن تمایل عمومی به کسب‌وکارهای نوپا، هرکسی فکر می‌کند توانایی مدیریت یک تیم استارت‌آپی را دارد که در عمل این‌گونه نیست.

(همچنین در این باره بخوانید: ویژگی‌های یک شخصیت استارت‌آپی)

آیا انعطاف‌پذیر هستید؟

حالت خود را در آخرین باری که عصبانی شُدید را به یاد بیاورید و خیلی زود به‌خودتان نگویید: «بله انعطاف‌پذیر هستم»، اگر نیستید، جدای از کار استارت‌آپی، برای زندگی شخصی خودتان روی آن کار کنید.

از نظر مالی آمادگی دارید؟

منبع مالی اولیه کجاست؟ اگر قرض گرفته‌اید، چگونه و در چه بازه زمانی قرار است آن را پس بدهید؟ این پرسش و پرسش‌های بسیاری دیگر را باید مدنظر داشت و شروع کار قبل از اطمینان مالی اشتباه است.

(همچنین در این باره بخوانید: چهار پیش‌فرض ضروری برای جذب سرمایه)

آیا تخصص کافی دارید؟

در کنار تحصیلات تخصصی، تجربه کار عملی در زمینه‌ای که قرار است در آن کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید بسیار مهم است. در واقع پیش‌فرض اصلی تخصص داشتن، انجام کار عملی در آن زمینه است.

این تخصص فقط مختص مدیر نمی‌شود و اعضای تیم نیز باید در این مورد توانایی‌های لازم را داشته باشند. از نظر شخصیتی نیز همگونی تیم بسیار ضروری است.

(همچنین در این باره بخوانید: چگونه یک روان‌پریش را استخدام نکنیم)

شاید ساده به‌ ‌نظر برسد، اما اگر هر کسی پیش ازشروع به کار به این چهار پرسش کلیدی فکر کند و به آنها به شیوه دقیق و منطقی بپردازد، احتمال شکست استارت‌آپ‌ها بسیار ناچیز می شود و از هدر رفت توانمندی و سرمایه بسیاری در این حوزه پیش گیری می‌شود

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپکار گروهی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا