چهار پیش‌فرض ضروری برای جذب سرمایه‌
با اطمینان پول بگیرید ۷

چهار پیش‌فرض ضروری برای جذب سرمایه‌

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

جذب سرمایه برای یک استارت‌آپ، مستلزم رعایت نکاتی خاص و آماده بودن تیم است.

نوپانا: اصلی‌ترین پیش‌فرض بهبود اوضاع یک کسب‌وکار و تغییر سطح آن، جذب سرمایه است.

به گزارش نوپانا، موفقیت در جذب سرمایه، به معنی تغییر در آینده شرکت است. اما قبل از این کار لازم است مقدماتی را رعایت کرد که در ادامه به چهار مورد اصلی آنها پرداخته می‌شود:

1- رویکردی انعطاف‌پذیر داشته باشید

سرمایه‌داران ارائه‌های ضعیف را دوست ندارند. با نگاه خوشبینانه توضیح بدهید و از آینده بگویید، باید این مسئله را برای آنها جا بیاندازید که پشتکار دارید و به آسانی عقب نمی‌کشید. در برابر مشکلات خود را منعطف نشان دهید و ادعای همه‌کار‌توانی را کنار بگذارید.

2- مشاور و متخصص امور اقتصادی داشته باشید

در ابتدا شما به یک فرد باتجربه در زمینه کسب‌وکار احتیاج دارید که چم و خم کار را بداند. این افراد علاوه بر راهنمایی، می‌توانند شما را با افرادی مهم آشنا کنند و ارتباطات تیم را قوی‌تر کنند. از طرف دیگر حضور فردی که در زمینه اقتصاد آگاهی کامل داشته باشد و همچنین یک حسابدار دانا، ضروری است، زیرا این همان بخشی است که سرمایه‌گذار روی آن تمرکز دارد.

3- مدل کسب‌وکار مستحکمی داشته باشید

برنامه‌ریزی کسب‌وکار شما باید قابل پیاده‌سازی باشد و سطح ارزش آن در هر مرحله رشد را نشان دهد. یک استارت‌آپ می‌تواند رشد داشته باشد، بدون اینکه هنوز به مرحله سوددهی نرسیده باشد. مدیر تیم باید پای همه ضعف‌ها بماند و به جای انکار به راه‌حل تیمی آن‌ها فکر کند.

4- با اطمینان پول بخواهید

سرمایه‌داران به‌خاطر جذابیت ایده و یا خوبی شخصیت، به شما پول نمی‌دهند. آنها به‌دنبال برگشت سرمایه خود هستند. اثبات این کار به آنها به این معنی است که باید مطمئن شوند ضریب خطای شما حداقل است و فکر همه جا را کرده‌اید. علاوه بر آن، ابزار مناسب را آماده کرده و یک تیم قوی و قابل اتکا دارید.

برچسب‌ها: سرمایه‌گذاراستارت‌آپطرح‌کسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا