مدال طلای دومین مسابقه بین‌المللی اختراع و نوآوری اعضای IFIA INVبه فاطمه شریفیون تعلق گرفت
دومین مسابقه بین‌المللی اختراع و نوآوری اعضای IFIA INVبرگزار شد ۱۰

مدال طلای دومین مسابقه بین‌المللی اختراع و نوآوری اعضای IFIA INVبه فاطمه شریفیون تعلق گرفت

توسط سعید اتحادی | ۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - ۱۳:۱۲ | ۶ دقیقه

فاطمه(بهاره) شریفیون کارآفرین برتر ایرانی و یکی از اعضای موفق  IFIA(فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ مخترعان) برای اولین بار مدال طلای مسابقه بین‌المللی اختراع و نوآوری اعضای این فدراسیون را به دست آورد.

 

IFIA سازمانی است که با حمایت از مخترعین در سراسر دنیا، به دنبال ایجاد شبکه‌ای برای ارتباط و تبادل دانش بین نوآوران و مخترعان می‌باشد. این سازمان، مخترعینی که بتوانند گواهی INV را از این سازمان دریافت کنند را به عنوان عضو رسمی خود می‌شناسد و از دست‌آوردهای اعضای خود هر ساله تجلیل به عمل می‌آورد. سازمان   IFIAبر این باور است حتی در این روزهای سخت پس از مقابله با ویروس کرونا، فرهنگ اختراع و نوآوری زنده است و مردم تمام تلاش خود را می‌کنند تا با نوآوری، زندگی دیگران را بهتر کنند.

در سال 2022 این سازمان برای دومین بار مسابقه بین‌المللی اختراع و نوآوری اعضای IFIA INV در ژنو سوئیس برگزار کرد. در این مسابقه، بیش از 740 اختراع از 32 کشور از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، مراکش، اندونزی، ترکیه، ایران، روسیه، قطر، بحرین، انگلستان، چین،هنگ کنگ، تایلند، لبنان و لهستان و ... حضور داشتند. در این دوره از مسابقات توجه اصلی به زنان و جوانان مبتکر و چگونگی کمک به آنها در اختراعاتشان معطوف شده بود.

در تاریخ 10 تا 12 آگوست 2022، دومین مسابقه بین‌المللی مخترعان و مبتکران شناخته‌شده به عنوان اعضای INV IFIA به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد. هر مخترع باید گواهی عضویت INV، فرم ثبت نام و ویدئوی 3-5 دقیقه‌ای از اختراع را برای هیئت داوران ارسال می‌کرد.

معیارهای اصلی هیئت داوران در این دوره جنبه‌های مادی مختلف هر اختراع مانند سازگاری این نوآوری با محیط‌زیست یا میزان تقاضای عمومی برای آن بود. این اختراعات و نوآوری‌ها در 15 بخش مختلف شامل علوم کامپیوتر ، هوانوردی، مهندسی عمران، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی و... دسته‌بندی شدند.

فاطمه (بهاره) شریفیون؛ مخترع و کارآفرین سرشناس ایرانی که هم‌اکنون مدیرعامل شرکت «بیمه دات کام» هستند، پس از دریافت گواهینامه INV خود از سازمان IFIA و دریافت عضویت رسمی این سازمان در دومین دوره مسابقه بین‌المللی اختراع و نوآوری اعضای IFIA INV با اختراع خود به نام «گجت کامپکت هوشمند خودرو» شرکت کرد و توانست به عنوان اولین بانوی ایرانی در این مسابقات مدال طلا و همچنین گواهی برترین برترین‌ها را کسب کند و افتخاری دیگر در عرصه بین‌المللی برای خود و ایران به‌دست آورد.

 

«گجت کامپکت هوشمند خودرو»، حاصل تجربه، دانش علمی و فنی خانم شریفیون است، چرا که همیشه نوآوری در ارائه خدمات، اصلی‌ترین دغدغه ایشان بوده است. در واقع این محصول در راستای تکمیل و تسهیل خدمات بیمه‌ای بوده تا بتواند خسارات به وجودآمده را به بهترین شکل ممکن جبران نماید.

این دستگاه، با وصل شدن به کامپیوتر اتومبیل‌ها، تمامی نواحی خودرو را کنترل و اطلاعات را ذخیره می‌نماید. این اطلاعات ثبت شده در صورتی که برای خودرو حادثه‌ای رخ دهد می‌توانند به ماموران آتش‌نشانی، پلیس و کارشناسان بیمه در تصمیم‌گیری و جبران خسارت وارده کمک شایانی نماید.

مخترع فاطمه(بهاره)شریفیون، با موفقیت در این مسابقه و دریافت مدال طلا توانست، خود را یکی از اعضای تاثیرگذار و موفق این سازمان به جامعه جهانی معرفی کند. از طرفی اکوسیستم اختراع و نوآوری در سراسر جهان در حال گسترش است و هر روز افراد بیشتری به این فرهنگ علاقه‌مند می‌شوند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مخترعین ایرانی‌ موفق بیشتری، مانند خانم شریفیون را در این اکوسیستم شاهد باشیم.

برچسب‌ها: بهاره شریفیونمخترعین ایرانیکارآفرین ایرانیکارآفرین موفق
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره سعید اتحادی