کم کردن هزینه‌های استارت‌آپ
هنر صرفه‌جویی ۷.۵

کم کردن هزینه‌های استارت‌آپ

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

حذف کردن هزینه‌های اضافه، سرعت رشد کسب‌وکار را بیشتر می‌کند.

 نوپانا: کمبود منابع مالی راه‌اندازی بسیاری از استارت‌آپ‌ها را عقب می‌اندازد. یا از طرفی باعث می‌شود استارت‌آپ‌های تازه‌کار که هنوز به مرحله جذب سرمایه نرسیده‌اند، با سرعت کمی رشد کنند و یا کسب‌وکار خود را تعطیل کنند.

به گزارش نوپانا، مشکل مالی در استارت‌آپ‌ها مسئله‌ تازه‌ای نیست. از طرفی این حقیقت وجود دارد که بعضی از هزینه‌ها غیرضروری بوده و می‌توان با حذف آنها به نفع موارد ضروری‌تر، راه پیشرفت را هموارتر کرد. صرفه جویی هنری است که هر کارآفرینی آن را نمی‌داند. در ادامه به چند نکته ساده برای انجام دقیق‌تر این کار اشاره می‌کنیم:

موارد حذف شده را بنویسید

این یک قانون ساده و بدون هزینه است: هر چیزی را بنویسید. از روزی که تصمیم به راه اندازی کسب و کار گرفته‌اید این کار را شروع کرده و هرگز آن‌ را قطع نکنید.

این کار به مرور زمان به شما نشان می‌دهد که کدام هزینه‌ها اضافی و بی‌تاثیر بوده‌اند و به قول معروف از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شوید. برای این کار، می‌توانید از برنامه‌های یادداشت‌برداری و همچنین برنامه اکسل استفاده کنید.

چیزی را از قلم نیندازید

با انجام این کار، متوجه می‌شوید، بدون اینکه ضرورتی در کار بوده باشد، در موارد متعددی هزینه کرده‌اید. از هزینه‌های غیرضروری در بازاریابی گرفته تا کاغذبازی‌های وقت‌گیر و آزمون و خطاهای مختلف. زیاده‌روی در ابتدای کار اشتباهی است که اکثر افراد دچار آن می‌شوند و موقعی متوجه آن می‌شوند که هزینه‌های دیگری برای آنها پیش می‌آید.

مرز صرفه‌جویی و خساست

کم کردن هزینه‌ها ضروری است، اما این نباید شما را از موارد ضروری نیز غافل کند. اشتباه در این مورد هم مانند زیاده‌روی، شما را عقب می‌اندازد. یعنی ممکن است زمانی پیش بیاید که مشکل مالی ندارید، اما مرحله‌ای از کار را جا انداخته باشید و مجبور شوید زمان زیادی را صرف جبران کنید. پس در زمینه کسب‌وکارخود با افراد باتجربه و متخصص مشورت کنید.

هر مرحله از کار ویژگی‌ها و هزینه‌های خاص خود را دارد و اطلاع از ضرورت‌های مالی هر دوره، در استفاده درست از منابع مالی کمک زیادی به رشد کسب‌وکار شما خواهد کرد.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپمنابع‌مالی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.