30 چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق
قسمت دوم ۸

۳۰ چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

همیشه‌ موقعیت‌های دشوار پیش می‌آید و نگاه‌های متفاوتی به هر وضعیت وجود دارد.

نوپانا: در دنیای کسب‌وکارها، موقعیت‌های دشوار زیادی به‌وجود می‌آید. چیزی که در این موقعیت‌ها و چالش‌ها مهم است، نگاه کارآفرین‌ به آنها است. بعضی از کارآفرینان این موقعیت‌ها را تهدیدی بزرگ و نشانه‌ای از شکست می‌دانند، اما برای برخی دیگر دوست داشتنی هستند. از دید آنها، هرکدام از چالش‌هایی که در ادامه می‌آیند، فرصتی است برای پیشرفت و سنجش قدرت مدیریت و بهبود وضعیت کسب وکار. قسمت دوم:

6- اخلال در برنامه بازایابی

برنامه بازاریابی گاهی به سمتی پیش می‌رود که کارآفرین مجبور از یا کار برنامه دیگری پیاده کند یا دست به ریسک بزند. هر کدام از این موارد برای کارافرینان جسور، سرشار از شگفتی است. زیرا آنها می‌دانند ترس و ناامیدی وضع را بدتر می‌کند.

7- رقبای مجهزتر

ممکن است برخی از رقبا به سیستمی پیشرفته‌تر مجهز شوند و برای آنها کار سریع‌تر و آسان‌تر شود. این چالش برای کارآفرینان فرصتی است برای یادگیری بیشتر و سوق دادن کسب‌وکار خود به سمت تکنولوژی‌های روز.

8- ورود صنایع دیگر به بازار کار شما

با ترکیب علوم و ساخت ابزارآلات مدرن، ممکن است یک شرکت با تغییر کاربری، به جمع رقبای شما بپیوندد و در قلمرو شما فعالیت کند. این مسئله برای کارآفرینان کاربلد نگرانی به‌وجود نمی‌آورد، بلکه تلنگری است برای پیشرفت بیشتر و گسترش کسب‌وکار خود.

9- غلط ازآب درآمدن پیش‌بینی‌ها

گاهی ممکن است در مورد نتیجه کاری پیش‌بینی خاصی داشته باشید اما آن نتیجه مد نظر حاصل نشود. قرار نیست همیشه همه چیز طبق خواسته کارآفرین پیش برود. اگر کسی به دنبال پیش‌بینی‌پذیری و ثبات باشد، نباید کارآفرین شود.

10- اشتباه ستاره تیم

گاهی ممکن است بهترین عضو تیم‌ خطا کند و یا در زمینه‌ای جدید توانایی کافی نداشته باشد. برای اغلب افراد این اتفاق ناامید کننده است اما برای یک کارآفرین عاقل، این اتفاق فرصتی است برای تغییر رویکرد و یا آموزش موثر افراد.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

۳۰ چالش دوست داشتنی کارآفرینان موفق: (قسمت اول)

برچسب‌ها: کسب‌و‌کارکارآفریناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا