کفسابی با سنجاق
رپورتاژ آگهی؛ ۸

کفسابی با سنجاق

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۷:۵۹ | ۷ دقیقه

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان کفپوشی براق و تمیز داشت؟ در این مقاله قصد داریم که شما را با روش‌های مختلف کفسابی و برق انداختن زمین‌های بتنی آشنا کنیم. پروسه‌های مختلفی نظیر کفسابی کامل و یا برق انداختن وجود دارد که هرکدام تجهیزات خاصی را می‌طلبد.

نوپانا: گر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت کفسابی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال شرکت خدمات نظافتی در تهران باشید می‌توانید درخواست کفسابی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

زمانی که شما قصد سنباده‌کشی سطحی چوبی را دارید، معمولاً از سنباده‌هایی سخت‌تر شروع به کار می‌کنید و برای پرداخت نهایی، از سنباده‌های نرم‌تر استفاده می‌کنید. هنگام برق انداختن و پولیش سطوح بتنی نیز این امر صادق است. برای پولیش این سطوح، از دیسک‌های فلزی‌ای استفاده می‌شود که روی آن قطعات بسیار ریزی از جنس الماس کار شده است. سختی الماس به حدی است که می‌تواند سطوح بتنی را صیقل ببخشد.

تفاوت بین کفسابی و پولیش:

ممکن است تصور کنید که با یک پولیش‌کاری ساده، کفپوش به وضعیت سابق برمی‌گردد امّا در صورتی که یک کفسابی اصولی، گزینۀ بهتری محسوب می‌شود. در انواعی از کفسابی، ابتدا با دیسک‌های مخصوص سطح سابیده می‌شود و سپس با نوعی از مواد شیمیایی پوشیده می‌شود. این مواد که نفوذناپذیر هستند، مانع از نفوذ آب به قسمت‌های زیرین می‌شوند. کفسابی به نسبت پولیش، مراحل کمتری دارد و از این رو، زمان کمتری می‌برد. امّا نتیجۀ نهایی به اندازۀ پولیش، براق و صیقل خورده نیست. انواع دیگری از کفسابی‌ها نیز وجود دارند که به وسیلۀ پدهایی با سختی‌های مختلف، انجام می‌شوند و مواد شیمیایی حفره‌ها و منافذ موجود روی بتن را پر می‌کنند و به آن ظاهری صاف، یکدست و آینه مانند می‌دهند.

بسته به این که قصد کفسابی کدام قسمت از خانه را دارید، می‌توانید از انواع روش‌ها بهره‌مند شوید.

 

آماده سازی کف برای پولیش:

پولیش خشک یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود زیرا نه تنها محیط را کثیف و بهم ریخته نمی‌کند، بلکه به نسبت سایر روش‌ها، سریع‌تر است.

برای اینکه گرد و خاک به سلامت شما آسیب نزند، بهتر است برای انجام این کار، از دستکش، عینک، ماسک و لباس ایمنی استفاده کنید. اگر ماشین مخصوص پولیش از محفظه‌ای برای نگهداری گرد و خاک بهره مند باشد، گزینۀ بسیار مناسبی است. 

 

قدم‌های اولیه برای کفسابی:

اولین قدم برای کفسابی، از بین بردن رنگ‌های موجود بر کف است. برای این کار از سنباده‌هایی با قطعات ریز الماس با سختی متوسط استفاده می‌شود. بعد از روشن کردن ماشین، آن را روی یک خط صاف حرکت دهید و سپس از مسیری که رفته‌اید، دوباره بگردید تا مطمئن شوید که کف به خوبی سابیده شده است. اگر در مسیر بتنی، حفره‌ها و سوراخ‌هایی مشاهده شد، بهتر است آن‌ها را با مواد مخصوص پر کنید. بعد از خشک شدن منافذ، با پدهای مخصوص آن‌ها را صاف و یکدست کنید. بعد از کفسابی کل محل، نوبت استفاده از مواد شیمیایی برای درزگیری است. بهتر است قبل از شروع این کار، کف را به خوبی جارو بکشید تا عاری از هرگونه گرد و خاک شود و درزگیری بهتر صورت بگیرد.

 

پولیش بعد از کفسابی:

اگر بعد از پایان یافتن پروسۀ کفسابی، به دنبال ظاهری صیقلی‌تر هستید، می‌توانید از پدهایی با الماس‌های با سختی کمتر، استفاده کنید. در نهایت نیز می‌توانید از پدهای بدون الماس برای پرداخت نهایی بهره بگیرید.

 

قدم‌های نهایی کفسابی:

 

بعد از پایان یافتن پولیش کاری، کل کف را جارو بکشید تا گرد و خاکی باقی نماند. سپس با یک پارچۀ خشک، سطح را تمیز کنید. در صورت تمایل، دوباره از درزگیرها استفاده کنید. این مواد به کل سطح، ظاهری آینه‌مانند می‌بخشند. اجازه دهید تا سطح به مدت 45 دقیقه کاملاً خشک شود. بعد از خشک شدن، می‌توانید دوباره از درزگیرها استفاده کنید. این مواد خلل و فرج موجود بر روی بتن را پر می‌کنند و سطح یکدست می‌شود.  

برچسب‌ها: سنجاقخدمات خانگیخدمات فنی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.