سنجاق : هر آنچه قبل از اسباب کشی باید بدانیم
رپورتاژ آگهی، ۸

سنجاق : هر آنچه قبل از اسباب کشی باید بدانیم

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۶:۰۴ | ۱۰ دقیقه

اگر شما هم قصد اسباب کشی به منزل جدید را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که پیش از نقل‌مکان، وسایل خود را مرتب کنید. هر زمان به وسایلی برخوردید که به کارتان نمی‌آیند و هرگز از آن‌ها استفاده نکردید؛ بی‌خیال بردنشان به منزل جدید شوید. این کار موجب کاهش زمان و هزینهٔ اسباب کشی می‌شود. هرچه وسایل بیشتری داشته باشید؛ باید پول بیشتری برای حمل و نقل آن بدهید. به ویژه اگر قصد جابه‌جایی به شهر دیگری داشته باشید؛ هزینهٔ اسباب کشی می‌تواند بسیار قابل توجه باشد.

نوپانا: اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت باربری و اتوبار را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن شرکت باربری و اتوبار در تهران باشید می‌توانید سفارش برای باربری و اتوبار ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

فضاهایی در زمان اسباب کشی که مرتب کردنشان وقت گیر است را یادداشت کنید.

ابتدا مشخص کنید که مرتب کردن کدام قسمت‌های خانه نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. برای مثال کمدها و کابینت‌ها از جمله فضاهایی هستند که ما اغلب وسایلی را در آن‌ها قرار می‌دهیم که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برخی از این فضاها معمولاً برای انبار وسایل استفاده می‌شوند؛ مانند گاراژ، اتاق کار و همین طور کابینت‌های بالایی آشپزخانه یا پشت بام. نوشتن به شما کمک می‌کند تا حتماً جوری زمان بندی کنید که بتوانید به تمامی این فضاها برسید. اگر نظم دهی و مرتب کردن وسایل را به لحظهٔ آخر بسپارید، متوجه می‌شوید که در نهایت همهٔ خرت‌وپرت‌ها را جمع کرده و دوباره به منزل جدید منتقل کرده‌اید در حالی که شاید در واقع به آن‌ها نیازی نداشته باشید.

یک لیست برای اسباب کشی تهیه کنید.

قلم و کاغذ برداشته و برای هر اتاق با دقت زمان بگذارید. تمامی وسایل ضروری و غیر ضروری را یادداشت کنید. برخی از این وسایل به شدت ضروری هستند و حتماً آن‌ها را با خودتان به منزل جدید خواهید برد. لطفاً واقع‌بین باشید. ممکن است بخواهید برخی از این وسایل را خودتان جابه‌جا کنید و یا آن‌ها را در کامیون‌های باربری قرار دهید. می‌دانید که تعداد وسایل شما بر هزینهٔ حمل و نقل و همین طور اجرت کارگر اسباب کشی تأثیرگذار است.

فهرستی از وسایل اسباب کشی تهیه کنید.

تهیهٔ فهرست دقیق از تمامی وسایل، کاری بسیار زمان بر است. اما در صورتی که زمان کافی دارید از تمامی وسایلی که قصد دارید تا آن‌ها را به منزل جدید منتقل کنید؛ یک فهرست دقیق تهیه کنید. با این روش می‌توانید تعداد جعبه‌های بسته بندی و همین طور هزینهٔ حمل و نقل و باربری را پیش بینی کنید. این روش، مزایای بسیار زیادی دارد. برای مثال، وقتی بدانید که قرار است چقدر برای جابه‌جایی هزینه کنید، راحت تر بی خیال وسایل بلااستفاده می‌شوید. علاوه براین، داشتن فهرستی از وسایل منزل، برای ارائه به شرکت بیمه در صورت بروز حوادث بسیار کارآمد خواهد بود.

همه جا را به شکل کامل تخلیه کنید.

اگر کمدها را مرتب می‌کنید، همه چیز را بیرون بیاورید. اگر در حال مرتب سازی یک اتاق هستید، اطمینان حاصل کنید که همه چیز از جعبه یا بسته بندی محافظ اش خارج شده باشد. اگر گاراژ را مرتب می‌کنید، همهٔ وسایل را تک تک بررسی کرده و در وسط گاراژ یا در حیاط قرار دهید. وقتی تمامی وسایل را پیش رویتان می‌بینید، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام وسیله ضروری و لازم و کدام وسیله کاملاً بلااستفاده است.

در اسباب کشی وسایل را از هم تفکیک کنید.

برای تفکیک وسایل از همدیگر، باید دو فضا را مشخص کنید. یکی برای قرار دادن وسایل نگه‌داشتنی، و دیگری برای قرار دادن وسایل غیرضروری و اضافی. حتی می‌توانید برخی از وسایل غیرضروری را به شکل جدا برای فروش آنلاین تفکیک کنید. یا ممکن است برخی از آن‌ها را به دوستانتان بدهید یا در دیوار مهربانی بگذارید.

کدام وسایل باید در قسمت نگه‌داشتنی‌ها گذاشته شود؟

بهترین سؤالی که می‌توانید از خودتان بپرسید این است که در یک سال گذشته، چند بار از آن وسیله استفاده کرده‌اید؛ یا فرضاً آن لباس را پوشیده‌اید. اگر حداقل دو بار لباسی را پوشیده باشید، یعنی باید آن را نگه دارید. ممکن است به خودتان بگویید، شاید در سال گذشته از این وسیله استفاده نکرده باشم؛ اما حتماً در آینده به کارم می‌آید! اجازه بدهید با هم صادق باشیم؛ در اغلب موارد شما هر گز از آن وسیله استفاده نخواهید کرد. در صورتی که این وسیله می‌تواند برای فرد دیگری بسیار کاربردی باشد.

کدام وسایل را قبل از اسباب کشی به دیگران ببخشیم؟

لباس‌ها و وسایلی که هرگز از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و یا بسیار بعید است که در آینده نیز به سراغشان بروید را می‌توانید به دیگران بدهید. توجه کنید که حتماً این وسایل قابل استفاده باشند. برای مثال، خرابی، بریدگی یا لکه نداشته باشند. اگر لباس‌هایتان از شکل افتاده؛ می‌توانید آن‌ها را به شکل دستمال‌های نظافت در بیاورید. اگر وسایل و لباس‌های کهنه و رنگ و رو رفته و بلااستفاده را به خیریه اهدا کنید، در واقع وقت کارکنان آن جا را گرفته‌اید. از طریق اینترنت می‌توانید با خیریه‌های شهرتان آشنا شوید یا وسایل را در سایت‌های معتبر به شکل رایگان قرار دهید.

کدام وسایل را در بخش فروختنی بگذاریم؟

وسایلی که قابل فروش باشند و به درد دیگران بخورند را در این بخش بگذارید. این وسایل را می‌توانید به شکل آنلاین و یا از طریق حراج حضوری بفروشید.

 اشیای اهدایی یا فروشی را در کیسه‌ها یا جعبه‌های جدا قرار دهید.

بعد از اینکه وسایل اضافی را در جعبه یا پلاستیک قرار دادید؛ آن‌ها را از دید خارج کنید. حتماً در برنامه ریزی خود قید کنید که می‌خواهید چه کاری با این وسایل انجام دهید.

  به بخش نگه‌داشتنی‌ها برگردید.

یک بار دیگر وسایلی که تصمیم گرفتید نگه دارید را بررسی کنید. اگر در مفید بودن یک وسیله شک دارید؛ آن را به بخش اهدا یا فروش منتقل کنید. حالا با خیال راحت وسایلتان را بسته بندی کنید. وسایل مرتبط را در یک جعبه قرار دهید و روی جعبه‌ها قید کنید که محتوای درون آن‌ها چیست. برای مثال: کفش، وسایل کمد پذیرایی یا کمد اتاق‌خواب.

 حالا می‌توانید با خیال راحت وسایل خود را به منزل جدید منتقل کنید.

برچسب‌ها: سنجاقاستارتاپاسباب کشی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.