۵ روش سنجاق برای تعمیر مبل چرمی
رپورتاژ آگهی؛ ۸

۵ روش سنجاق برای تعمیر مبل چرمی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۶:۴۰ | ۱۳ دقیقه

آیا کاناپه چرمی مورد علاقه شما هم از رنگ‌ورو افتاده است و کهنه به نظر می‌رسد؟ نگران نباشید. تعمیر و نوسازی مبلمان چرمی از آنچه که فکر می‌کنید آسان‌تر است.

نوپانا:‌ اگر مبلمان چرمی شما ترک خورده، پوسته پوسته شده و یا بخش‌هایی از آن پاره شده است؛ به این معنی نیست که باید آن را از رده خارج کنید. شاید باورش برای شما سخت باشد که بگوییم می‌توانید این مبل‌های بی‌جان را به‌سادگی به زندگی بازگردانید. به جای هزینه‌های گزاف و خرید مبلمان جدید؛ کمی زحمت به خود داده و مبلمان قدیمی خود را سروسامان بدهید. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت تعمیر مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک تعمیرکار مبل در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مشکلات رایج در تعمیر مبل چرم

هرچقدر هم که در حفظ و نگهداری از مبلمان چرمی خود دقت به خرج بدهید؛ باز هم ممکن است بخش‌هایی از آن دچار ساییدگی و یا پارگی شود. این خاصیت چرم است که در اثر آفتاب کهنه و کم‌رنگ می‌شود. علاوه بر این مشکلاتی همچون لک شدن، پوسته دادن و همین‌طور از ریخت افتادن نیز در مبلمان چرمی رایج است. علاوه بر این‌ها اگر در منزل خود فرزند کوچک و یا حیوان خانگی داشته باشید؛ حتماً مبلمان شما دچار خراش، بریدگی و یا خط‌خطی‌های نقاشی فرزندتان خواهد شد.

هنگامی که بر روی کاناپه چرمی کوچک‌ترین نشانه‌ای از ساییدگی و یا پارگی مشاهده کردید؛ بسیار سریع وارد عمل شوید. هرگونه آسیبی با گذشت زمان بدتر می‌شود. قبل از این که خیلی دیر شود نسبت به تعمیر آسیب‌های مبلمان چرمی خود اقدام کنید.

برای این که باید بدانید که از کدام روش برای تعمیر مبلمان چرمی استفاده کنید؛ باید مشخص کنید که مبل شما تا چه حدی آسیب دیده است. اگر بعد از خواندن این مقاله باز هم در انتخاب روش مردد بودید؛ با یک متخصص تماس بگیرید. تمامی محصولات مراقبتی ویژه مبلمان، باید در ابتدا بر روی بخش کوچکی از مبلمان تست شود. این تست به شما کمک می‌کند تا از خرابی‌های بعدی پیشگیری کنید.

با این تفاسیر، بهترین روش برای تعمیر مبلمان چرمی کدام است؟ با ما همراه باشید. ما در این مقاله 5 روش برتر را برایتان معرفی کرده‌ایم.

  1. نرم‌کننده مخصوص مبل چرم

شما می‌توانید به‌راحتی خراش‌های جزئی، علامت‌های قلم، منگنه، کارد و چنگال و یا آسیب‌هایی که حیوانات خانگی به مبل زده‌اند را به کمک یک نرم‌کننده مناسب از بین ببرید. شما تنها کافی است یکی از محصولات ویژه چرم را خریداری کنید. ممکن است در گارانتی مبلمان شما به برند خاصی از نرم‌کننده اشاره شده باشد. علاوه بر این شما به یک پارچه تمیز و نرم نیز نیاز دارید.

ابتدا کمی از نرم‌کننده را بر روی پارچه ریخته و سپس آن را به‌آرامی بر روی مناطق آسیب‌دیده بمالید. نرم‌کننده اضافی را از روی چرم به کمک یک پارچه تمیز پاک کنید. البته می‌توانید به کمک مواد کاملاً طبیعی نیز نتیجه مشابهی بگیرید. تنها کافی است کمی روغن زیتون و یا روغن بچه را بر روی سطوح موردنظر بمالید.

البته اگر سطح چرم با یک وسیله تیزتر همچون قیچی خراش عمیق‌تری خورده باشد و یا کودک و حیوان خانگی‌تان حسابی از خجالت مبل درآمده باشند؛ کمی کارتان سخت‌تر می‌شود. در موارد این چنینی باید از متخصصان این حوزه مشاوره بگیرید.

  1. کیت تعمیر مبل چرم

با کمک ابزار تعمیرات مخصوص چرم می‌توانید مشکلات جدی‌تر همچون خراش‌های عمیق، سوراخ و پارگی را ترمیم کنید. شما می‌توانید این بسته‌ها را از فروشگاه‌های لوازم مراقبتی چرم یا نمایندگی‌های مجاز خریداری کنید. در این بسته‌ها تمامی مواد لازم برای انجام تعمیرات جزئی تا کمی بزرگ‌تر موجود است. یک کیت استاندارد شامل شوینده مخصوص چرم، نرم‌کننده و رنگ‌دهنده مخصوص است که به کمک آن می‌توانید قسمت‌های آفتاب خورده و رنگ و رو رفته را از نو بازسازی کنید.

البته شاید نتوانید به کمک تجهیزات این کیت از عهده تعمیر یکپارچه یک مبل خراشیده، پاره یا سوراخ بربیایید. تلاش کنید تا کامل‌ترین و مناسب‌ترین بسته را خریداری کنید. البته هیچ متد و روشی وجود ندارد که بتوانید به کمک آن تمامی مشکلات مبلمان چرمی را از بین ببرید. به همین دلیل است که در مواقعی که مشکل مبلمان جدی باشد باید به یک متخصص تعمیرات چرم ماهر مراجعه کنید. این فرد می‌تواند بی هیچ عیب و نقصی مشکل مبلمان چرمی شما را برطرف کند.

  1. بخیه زدن و تعمیر مبل

آیا از عهده دوخت‌ودوز برمی‌آیید؟ اگر درزهای مبل و کاناپه چرمی شما از هم گشوده شده است به این معنی نیست که باید آن را دور بریزید. این مسئله یکی از رایج‌ترین مشکلات در مبلمان چرمی است. در اغلب موارد به دلیل استفاده طولانی‌مدت، ساییدگی و یا پارگی و همین طور بالا و پایین پریدن بچه‌ها درزهای مبلمان چرمی از هم شکافته می‌شوند.

قبل از اینکه شکاف و پارگی بسیار بیشتر شود و به‌اصطلاح دل‌وروده مبلمان شما بیرون بزند؛ باید به فکر چاره باشید. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید دقیقاً روی همان سوراخ‌هایی که پیش از این دوخته شده بود دوباره بدوزید و از این سوراخ به عنوان راهنما استفاده کنید. برای انجام دوخت‌ودوز باید سوزن مخصوص، نخ مخصوص دوخت چرم و همین طور چسب ویژه چرم تهیه کنید. شما می‌توانید از تمامی ابزارفروشی‌ها این مواد را به‌سادگی تهیه کنید.

  1. چسب مبل چرم

هنگام ترمیم خراش‌ها و پارگی‌های مبلمان چرمی می‌توانید به شکلی ساده و مؤثر از چسب چرم کمک بگیرید. چسب چرم را برای پارگی‌های کوچک استفاده کنید. تنها کافی است به کمک یک اپلیکاتور کوچک یا یک خلال دندان کمی چسب بردارید. سپس دو طرف پارگی را به هم نزدیک کنید و بعد آن را چسب بزنید. البته ممکن است کمی چسب به بیرون مالیده شود که می‌توانید به‌سادگی آن را پاک کنید. اگر پارگی‌ها بزرگ‌تر از این حرف‌ها باشد باید سوراخ پارگی را به کمک وصله ترمیم کنید. یک تکه چرم جایگزین درست به همان رنگ و نوع چرم مبلمانتان برش بزنید و بعد آن را بر روی منطقه مورد نظر بچسبانید. البته اگر بخواهید رفوی شما بی‌عیب‌ونقص باشد می‌توانید برای این منظور نیز از یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید.

  1. با متخصص تعمیرات مبل تماس بگیرید

در حالی که برخی از تعمیرات مبلمان چرمی را خودتان می‌توانید انجام دهید اما برای بسیاری از مشکلات باید به افراد متخصص مراجعه کنید. اگر خودتان از روش کارتان مطمئن نباشید به مبلمان خودتان آسیب بیشتری خواهید زد. هنگام تماس با متخصصین حتماً اطلاعات کافی را در اختیار او بگذارید. با داشتن این اطلاعات او می‌تواند بهترین راهکار را به شما پیشنهاد دهد.

به دنبال راهکارهای موقتی نباشید چون بدون شک خیلی زود پشیمان خواهید شد. اگر مبلمان شما به‌خوبی تعمیر نشود به‌زودی دوباره پاره شده و این بار دیگر اصلاح و ترمیم آن بسیار سخت‌تر خواهد بود.

یادتان باشد که ترمیم و تعمیر تمامی مبلمان‌های چرمی به یک شیوه صورت نمی‌گیرد. ممکن است روش مور استفاده برای ترمیم پارگی یک کاناپه برای کاناپه دیگری مناسب نباشد. افراد متخصص حرفه‌ای به‌خوبی از این تفاوت‌ها آگاه هستند و علاوه بر مهارت، ابزار و دانش لازم را برای ترمیم مبلمان شما و تبدیل آن به یک مبل نو در اختیار دارند.

شما با مراجعه به افراد متخصص در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنید. این افراد در کارگاه خود تمامی وسایل مورد نیاز برای تعمیرات چرم را دارند و می‌توانند به خوبی این کار را برایتان انجام دهند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برچسب‌ها: سنجاقتعمیر مبلاستارتاپخدمات منزل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.