29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد
قسمت پنجم ۸

۲۹ کاری که باید تا قبل از ۳۰ سالگی انجام داد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

برای انجام بعضی کارها، زودتر از آن‌چه فکر کنید دیر می‌شود.

نوپانا: «هیچوقت برای شروع دیر نیست.»؛ این جمله را بارهای بار شنیده‌ایم. اما حقیقتی وجود دارد که انجام بعضی از کارها، زمان خاص خود را دارند. شما در هر سنی می‌توانید به سفر خارج از کشور بروید اما در هر سنی نمی‌توانید یک ورزشکار بزرگ شوید. تا قبل از 30 سالگی هزاران کار مختلف می‌توان انجام داد، اما انجام و یادگیری برخی از آنها به نظر ضروری‌تر می‌رسد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. قسمت پنجم:

21- یادگیری زبان

اگر زمینه شغلی و زندگی شما ایجاب نمی‌کند، لازم نیست حتماً یک زبان خارجی را کامل یاد بگیرید، ولی در حد آشنایی مقدماتی یک یا دو زبان دیگر نیز بیاموزید. در حدی که بتوانید در صورت لزوم، نیازهای اولیه خود یا یک فرد خارجی زبان را برطرف کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا فرهنگ‌های دیگر را بیشتر شناخته و ذهن بازتری داشته باشید.

22- طبیعت‌گردی

چیزی مانند طبیعت برای انسان الهام‌بخش و خوشایند نیست. هر جای دنیا که باشید، در نزدیکی شما بخشی از طبیعت مانند کوه، دریا و رود، دشت، کویر و جنگل وجود دارد. زحمت وقت گذاشتن و رفتن را ه جان بخرید و هر ماه به دیدن هرکدام از این‌ها که می‌توانید بروید و در آنها تامل کنید.

23- مستقل شدن

برای مدت کوتاهی هم که شده در یک خانه و به تنهایی زندگی کنید. تمرین استقلال و تجربه آن تاثیر به‌سزایی در نیرومند کردن شخصیت شما برای رسیدن به اهداف دارد. علاوه بر این یاد می‌گیرید که چگونه پول و وقت خود را مدیریت کنید و کارهای زیادی مانند تعمیرات داخلی و آشپزی را تجربه می‌کنید

24- گم شدن

برای یک بار هم که شده، بدون اینکه از قبل تعیین کرده باشید، به یک مکان جدید بروید، جایی که در عمرتان نرفته‌اید و هیچ چیز آن برای شما شناخته شده نیست. نهایتش این است که از کسی آدرس و راه برگشت را می‌پرسید. پس جای نگرانی وجود ندارد. یاد بگیرید که گاهی باید گفت: «هرچه پیش آید، خوش آید.»

25- شب‌زنده‌داری

خوابیدن برای موفقیت بسیار مهم است و لازم است چرخه خواب هر فرد تنظیم باشد. اما گاهی فرصتی پیش می‌آید که می‌شود شب را تا طلوع خورشید بیدار ماند. به عنوان مثال اگر در تعطیلات هستید، با رعایت موارد ایمنی رانندگی در شب را تجربه کنید. یا می‌توانید ساعت‌ها با یک تلسکوپ به تماشای آسمان بنشینید.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت اول)

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت دوم)

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت سوم)

29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد: (قسمت چهارم)

 

برچسب‌ها: فرهنگ و جامعهروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا