ماجراجویی جدید ایلان ماسک با یک ایده ایرانی
فناوری و بهبود جراحات مغزی ۷.۵

ماجراجویی جدید ایلان ماسک با یک ایده ایرانی

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

استارت‌آپ نورالینک به دنبال همسان‌سازی پردازش کامپیوتری با مغز انسان است.

نوپانا: تقریباً همه کسانی که اهل دنیای فناوری و کسب‌وکارهای مدرن باشند، ایلان ماسک (Elon Musk) را می‌شناسند. کارآفرین سریالی، موسس پی‌پال، تسلا موتورز و مغز متفکر تسلا و اسپیس‌ایکس.

ماجراجویی‌های او پایانی ندارد و این نابغه حوزه فناوری، که اخیراً در زمینه ساخت موشک‌های فضایی قابل بازیافت و انرژی‌های تجدیدپذیر خبرساز شده بود، این‌بار با حرکت به سمت ایده‌ای دیگر، جسارت و رویاپردازی خود را به رخ کشید. ایده‌ای که پشت آن یک مهندس ایرانی وجود دارد.

به گزارش نوپانا، ايلان ماسک به تازگی نورالینک (Neuralink) را به کلکسیون استارت‌آپ‌های خود اضافه کرده است. او این استارت‌آپ را از يك ایرانی به نام پدرام محسنی که یک محقق و مهندس برق است خریداری کرده است.

نورالینک دستگاهی است که رابط بین مغز و کامپیوتر می‌شود و به زبان ساده هوش دیجیتالی و هوش بیولوژیکی را ادغام می‌کند. این دستگاه به افرادی که دارای جراحت مغزی، و بیماری‌هایی مانند پارکینسون هستند، کمک شایانی می‌کند و می‌تواند با نوعی همسان‌سازی تکانه‌های عصبی، به بهبود توانایی ذهنی افراد کمک کند.

این شرکت تازه‌تاسیس، با همکاری تیم‌های تحقیقاتی گوناگون، روز به روز در حال پیشرفت است و تمام تلاش آن بر این است که این ایده که تا قبل از این در داستان‌های علمی تخیلی، باورپذیر بود را عملی کند.

پیش‌تر از این نیز شرکت‌های گوناگونی روی این ایده کار کرده بودند و به نوعی همه شکست خوردند، اما می‌توان گفت این‌بار امیدهای بیشتری برای این موفقیت وجود دارد، زیرا ایلان ماسک این کار را به‌دست آورده که علاوه برسابقه درخشان، از نظر مالی نیز توانمند بوده و بیهوده یکی از قدرتمندترین افراد دنیا در این حوزه فناوری و ابتکار نشده است.

برچسب‌ها: تکنولوژیاستارت‌آپسلامت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.