آسمان در تسخیر استارت‌آپ‌های هوانوردی
اقدامات موثر دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ۸

آسمان در تسخیر استارت‌آپ‌های هوانوردی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گام‌های موثری در صنعت هوانوردی مانند ساخت هواپیمای مسافربری برداشته و یک شرکت دانش‌بنیان در این زمینه راه‌اندازی کرده است.

نوپانا به نقل از پسیت: مجتبی فرخ، عضو هیات علمی دانشکده هوا و فضا دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه هوا و فضا اظهار داشت: دانشکده هوا و فضای دانشگاه خواجه نصیر از چند سال پیش مشغول به فعالیت شده، اما در صنعت فضایی چند وقتی است که به طور جدی‌تر به انجام طرح‌های مختلفی در حوزه هوا و فضا و ساخت ماهواره می‌پردازد.

وی دانشگاه خواجه نصیر را قطب علمی طراحی و شبیه‌سازی سامانه‌های فضایی خواند و گفت: این دانشگاه امروزه به عنوان مرجع علمی در حوزه هوا و فضا شناخته می‌شود.

فرخ عنوان کرد: این دانشگاه در حوزه ساخت ماهواره با دانشگاه امیرکبیر تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده و طبق قرارداد قرار است یک ماهواره مشترک ساخته شود.

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی این دانشگاه در زمینه صنایع هوایی و صنعت هوانوردی و فضایی کشور مشغول به فعالیت هستند و این افراد با تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌ها و ایده‌های خود را به ثروت تبدیل می‌کنند.

فرخ تأکید کرد: این دانشگاه گام‌های موثری در صنعت هوانوردی مانند ساخت هواپیمای مسافربری برداشته است و شرکت دانش‌بنیان نوپایی در این حوزه مشغول به فعالیت و طراحی هواپیماهای مختلف هستند.

وی با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه در حوزه هوا و فضا کافی نیست، یادآور شد: دانشگاه خواجه نصیر با تمام مشکلات مالی اجازه نمی‌دهد وقفه ای در انجام پژوهش‌های فضایی دانشگاه وارد شود.

برچسب‌ها: ایراناستارت‌آپایدهدانش‌بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.