29 کاری که باید تا قبل از 30 سالگی انجام داد
قسمت اول ۸.۷

۲۹ کاری که باید تا قبل از ۳۰ سالگی انجام داد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

برای انجام بعضی کارها، زودتر از آن‌چه فکر کنید دیر می‌شود.

نوپانا: «هیچوقت برای شروع دیر نیست». این جمله را بارهای بار شنیده‌ایم. اما حقیقتی وجود دارد که انجام بعضی از کارها، زمان خاص خود را دارند. شما در هر سنی می‌توانید به سفر خارجی بروید اما در هر سنی نمی‌توانید یک ورزشکار بزرگ شوید. تا قبل از 30 سالگی هزاران کار مختلف می‌توان انجام داد، اما انجام و یادگیری برخی از آنها به نظر ضروری‌تر می‌رسد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. قسمت اول:

1- مدرک تحصیلی گرفتن

در اکثر کشورها آموزش در مدرسه و دانشگاه، ارزان‌تر از خودآموزی یا گذراندن دوره‌های تخصصی است. علاوه بر آن برای داشتن یک شغل دلخواه، داشتن مدرک مرتبط ضروری است. حضور بیشتر در اجتماع، داشتن دوستان بیشتر و هم‌فکر و احساس مفید بودن از دیگر فواید به دنبال مدرک رفتن است. علاوه بر همه این‌ها، در سنین بالا، یادگیری دشوارتر می‌شود.

2- غذا درست کردن

قرار نیست تا آخر عمر والدین برای شما آشپزی کنند و یا از بیرون غذا بخرید. پس بهتر است تا جوان هستید، آشپزی را، حتی در حد خیلی مبتدی هم که شده، یاد بگیرید. جدای از ااهمیت و سلامت آشپزی در خانه، درست کردن یک غذا یا کیک برای یک دوست یا مهمان، حس بسیار خوبی دارد که تا تجربه نشود، نمی‌توان آن را بیان کرد.

3- شناخت خانواده

دانستن تاریخچه خانوادگی و اقوام این شانس را به شما می‌دهد تا به راحتی بتوانید با والدین و خویشاوندان خود گفتگو کنید. به ملاقات آنها رفته و لحظاتی را با آنها سپری کنید.

4- کشف کردن

راه بروید، بدوید، به جاهایی که در اطراف خود دارید و هرگز آنجا را ندیده‌اید بروید. بسیاری از افراد از علاقه خود به طبیعت حرف می‌زنند، اما طبیعت اطراف خود را حتی یک‌بار هم ندیده‌اند و حتی روزهای تعطیل هم به‌سختی از خانه بیرون می‌زنند. این مسئله در مورد شناخت افراد جدید نیز صدق می‌کند. یعنی عده‌ای همسایگان خود را هم نمی‌شناسند، اما همیشه حرف از مردم و علاقه خود به آنها می‌زنند.

5- بیرون از خانه کار کردن

هرچه زودتر این مدل کار را شروع کنید به نفع شماست. یعنی زودتر این عادت خوب، یعنی کار کردن، در شخصیت شما شکل می‌گیرد. علاوه بر این کارکردن مزایای بسیار زیادی دارد که حتی نیازی به اشاره به آنها نیست.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید

برچسب‌ها: فرهنگ و جامعهروان‌شناسی موفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا