تلفن همراهی که غرق نمی‌شود
ابتکار تازه اپل ۷

تلفن همراهی که غرق نمی‌شود

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

فناوری محافظتی جدید اپل، طول عمر آیفون را بیشتر از همیشه خواهد کرد.

نوپانا: شرکت اپل در ابتکاری تازه، سیستمی را برای حفاظت از آیفون به ثبت رسانده است که در نوع خود بسیار کاربردی و جالب است.

به گزارش نوپانا، این سیستم محافظتی تازه، که در داخل قاب تلفن‌همراه قرار می‌گیرد، همانند یک بالشتک کوچک عمل کرده و باعث می‌شود، علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدن آیفون، پس از افتادن تلفن‌همراه از ارتفاع، در مواقعی که این تلفن‌همراه به داخل آب می‌افتد، غرق نشده و روی آب شناور بماند.

این فناوری تازه، که Electronic Device Housing نام دارد، در قالب یک اپلیکیشن و چهار حسگر هوشمند به‌کار گرفته می‌شود. به گونه‌ای که حسگرهای هوشمند در چهار گوشه قاب قرار می‌گیرند و همانند ارتعاش‌سنج هواپیما در مواقعی که تلفن‌همراه در وضعیت رهاشدگی (Free fall) قرار بگیرد، فعال می‌شوند. پس از تشخیص، از چهار گوشه قاب، ضربه‌گیرها خارج شده و شوک وارد شده را خنثی می‌کنند. این فرایند در کسری از ثانیه رخ می‌دهد.

همین اتفاق در هنگامی که آیفون به‌داخل آب می‌افتد انجام می‌شود. به‌گونه‌ای که حسگرها تغییر در وزن و سرعت را تشخیص داده و ضربه‌گیرها مانند حلقه‌های نجات، باعث می‌شوند گوشی روی سطح آب شناور بماند.

 اپل این ایده را از سال 2014 در برنامه خود داشت و امسال توانست آن را به نام خود ثبت کند.

این ضربه‌گیرها در صورت صدمه دیدن و یا خراب شدن، قابلیت تعویض دارند و این ایده، برای نگهداری طولانی مدت آیفون بسیار کاربردی است. همچنین این فناوری از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است. زیرا هزینه یک قاب ضربه‌گیر و یا تعویض و تعمیر آن، بسیار کمتر از هزینه تعمیر یا تعویض خود تلفن‌همراه است.

برچسب‌ها: تکنولوژیایدهنوآوریجهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا